måndag 18 mars 2013

Vuxna barn? Jag?!

Nä nu tror jag ni ljuger! Jag kan väl inte ha vuxna barn? Så gammal är jag väl inte? O d var faktiskt rätt nyss Fredrik fyllde 7 år o Rasmus ska nog bli 5 år nästa gång...
Nä Fredrik fyllde faktiskt 18 år i tisdags men det är helt vansinnigt vad tiden går fort! Min pappa sa när barnen var små att det var som igår jag var nyfödd, guuud vad jag tyckte han svamlade o pratade smörja! Då var jag 20-23 år gammal och hade ju levt jätte länge! Var hur vuxen som helst, i mina ögon alltså... Nu förstår jag vad han menar, man ska ta vara på tiden när de är små för sen kommer inte igen och även om man gör det så räcker det inte. Man vill alltid tillbaka till den tiden...när de var små, söta och lätthanterliga.
Nu är den tiden förbi, de är snart vuxna och kommer inom en framtid skaffa sig egna hem, kanske tom egna familjer. Jag kan ärligt säga att det är lite jobbigt faktiskt. I hela mitt vuxna liv har jag anpassat mig till mina barns behov, aktiviteter och önskningar. Kan lova det känns lite konstigt att helt plötsligt kunna se till mina behov och önskningar, vad jag vill göra, ha egna intressen, you name it!
Vad ska man hitta på nu (ja, inte för att jag har brist på sysselsättning direkt, Peter, hemmet, träning, hundar, vänner osv)
Ska ju genomföra min dröm, en svensk klassiker, långa cykelvasan och Åre extreme är meningen.
Jaja, vi firade iaf Fredrik idag. Mina föräldrar och hans kusin Alice samt farfar Rolf kom hem till oss och jag tror han var riktigt nöjd med sina presenter. Han fick massor av pengar till körkort så nu hoppas jag verkligen det blir av. Jag bjöd på lasagne och hemmagjord tårta till efterrätt, gick hem tror jag faktiskt 😛
Peter kom lite på efterslänten då hans son spelade final i lilla vm och vann naturligtvis. Grabben spelade helt grymt bra, jag kollade på en match igår o semin idag...
Till nåt helt annat, Tyke har flyttat hem igen. Så nu letar han ett nytt hem. Han behöver få vara ensam hane i hemmet men gärna få sällskap av tikar. Vi kommer ge honom en kemisk kastrering för att se om det släpper på spänningen mot Mani, för idag är den helt enorm. Han spänner sig och känner sig väldigt hotad av honom vilket är väldigt synd. Det bästa hade ju varit om han lugnat sig o kunnat stanna men ska det fortsätta så här är det helt omöjligt. Ska beställa tid till veterinär redan i morgon (idag) för att få det gjort så snabbt som möjligt.
Ska försöka ha lite bättre disciplin framöver med träning, mat, hundar och hem. Just nu är det alltid nåt av det som inte alls funkar (oftast hemmet/städning). Blir knappast bättre av att jag jobbar en hel del xtra nu oxå...men:
Ny vecka, ny start och bättre rutiner!! Om man inte försöker så klarar man det inte!!






Inga kommentarer: