söndag 10 mars 2013

Planer och nya mål!!

Ska berätta lite snabbt om mina nya planer och mål. Fick en snille-idé och så insåg jag att jag saknar hundkörningen väldigt mkt.
Allt startade med att jag halkade in på att kolla lite resultat på polardistans. Någon skrev lite grann hur det fick för lite hundförare o vips så var jag där igen, drömmer o längtar... Jag m hundarna ute i vinterlandskapet, arbetar tillsammans o njuter. Skidåkning som jag tycker så mkt om, spec tillsammans m hundarna. En liten tankemask började utveckla sig o helt plötsligt insåg jag att köra 16 mil på skidor m hund inte alls var omöjligt m lite mer träning bara! (Lite drygt tre halvvasor bara) Och jag har ju faktiskt fyra eller fem dagar på mig. Har ju dock tyvärr bara en hund så efter ha kollat runt lite så ska jag få låna min Stella, som Fredrik Persson har på foder av mig.
När tanken mognat så kommer Linda med en idé till... Att köra långa Vasaloppet! O gissa mitt svar på det?! JA! Självklart gör vi det! Ger mig ännu en anledning att träna ordentligt. Vi har planer på att genomföra en svensk halvklassiker i år och öka m en svensk klassiker nästa år. Plus ännu en utmaning nästa år troligtvis, vi får se om d går i lås, annars gör vi det året efter...
Det är mina planer, drömmar o mål!
Man måste ha något att kämpa mot, hinder att övervinna. Det är en sån underbar känsla när man inser att målen man sätter hade man aldrig kunna drömma om för så sent som ett par år sen! Nu är de långt från ogenomförbara, absolut inte omöjliga. Kräver bara lite mer jobb för att nå...
Min resa har varit helt fantastisk, att gå från fullständig botten, både fysiskt och psykiskt, växa upp till en stark målmedveten individ som mår bättre än jag gjort någonsin tidigare. Har en helt ny livsinsikt, livsinställning och livsglädje. Massor av nya vänner, fritidsaktiviteter, underbart jobb, härliga barn, ett eget hem och äntligen en ekonomi som går ihop. Har absolut inte gott ställt men pengarna är inte slut efter halva månaden åtminstone numera.
Åsså har jag ju Peter som verkligen förgyller min tillvaro! <3
Jag är lycklig!!





Inga kommentarer: