söndag 17 mars 2013

Jag kan numera krossa myten!!

Jag kan numera krossa myten att man kan träna bort träningsvärk!
Sanning: om man har riktig fruktansvärd träningsvärk redan dagen efter träningen så blir det allt annat än bättre med ytterligare träning... Rättare sagt förlänger man plågan m ytterligare 1-2 dag/dagar. Onsdag körde jag mitt tuffaste benpass någonsin på gymmet, fick en sån grym träningsvärk redan dagen efter att jag kunde endast m stor svårighet ta mig utför trappor... Då passade jag på att köra ett pass Bodypump m massor av benövningar med resultatet att jag knappt kunde röra mig varken fredag eller lördag! Idag, tre dagar efter Bodypump, så kan jag gå hjälpligt, även i trappor faktiskt. Det gör fortf ont men inte värre än jag klarar det.
I mrg blir det gymix o tisd ska jag köra ett monsterpass på gymmet igen, så även onsd. Tisd tror jag d blir bröst/lats onsd blir nog biceps/triceps eller ben. Ska köra minst två benpass i veckan några veckor framöver tills jag kommer igång m löpning o cykling som planerat. Ska försöka köra dubbelpass minst två dagar denna vecka, helst fler...kanske tom ska köra ett pass i mrg innan jag ska sova? Få se hur jag gör, allt beror på hur jag mår på morgonen...



Inga kommentarer: