fredag 15 mars 2013

Bodypump m mördande träningsvärk i benen

Kan lova gårdagens träning gav den värsta träningsvärk man kan tänka sig!! Vaknade i eftermiddags, skulle gå på toaletten men inser att jag kan inte böja på benen så jag når toastolen!! Jag kan ju inte stå och kissa?! Och hur skulle jag klara ett pass bodypump med denna värk?! Det tog någon timme innan jag kunde röra mig utan att stöna vid varje steg men då blev d iaf uthärdligt.
Ringde upp Linda o meddelade att jag nog var tvungen köra m mkt lägre vikter idag men väl på plats så tänkte jag att ont har jag ändå, lika bra att köra så hårt d går så kanske jag slipper smärtan snabbare (vis av erfarenhet).
Klarade hela passet m råge, presterade absolut inte mindre än tidigare gånger m undantag av benböj där det var fysiskt omöjligt att böja djupare än 90 grader. Känslan när passet var över var grym, mera sånt!!
Sitter nu på jobbet o inser att träningsvärken sprider sig i kroppen och även om benen inte alls är så farliga längre så kommer den i rumpan, magen, ryggen/korsryggen, bröst och axlar. Armar verkar klara sig...*peppar,peppar*
Har senaste tiden känt en längtan efter att träna mer, oftare. Måste försöka få till lite bättre ordning på träningen, organisera mig lite bättre. Men att träna mer kräver en hårdare disciplin hemma m mat, städning, hundar osv.
Skickar med en bild på min nya träningströja, ska även trycka en huvtröja...

Inga kommentarer: