onsdag 3 april 2013

Träna tankarna

Måste verkligen börja ta tag i saker nu, sommaren närmar sig o jag har massor som måste göras o hinnas med. Jobbar tyvärr mycket, vill träna ännu mer plus hundarna som SKA få mer tid. Så fokus tanten nu!!
Har lite problem med att få tankarna på rätt hål, spec när jag är trött efter en natts jobb. Då får man liksom bara negativa tankar som man inte är värd nåt o alla i omgivningen kommer upptäcka vilket skrap o bluff man är. Naturligtvis är det inte så, det vet ju jag med men eftersom dessa tankar kommer när jag är trött o inte lika stark mentalt som när jag är utvilad o i balans så innebär det att jag har en hel del att jobba med. Så numera så ska jag säga bra saker högt till mig själv minst 3 ggr/dag. Och det ska inte vara ytliga saker som hur jag ser ut utan mig som person. Jag duger, jag är värd att gillas och är en bra person, jag gör bra saker och är trevlig att umgås med.
Kan berätta två lite roliga saker som jag fått sagt till mig och som verkligen gett mig tankeställare...
Jag skickade ett sms till Peter (berättar inte innehållet men) där jag säger att jag älskar honom även om han inte är på topphumör jämt, svaret jag fick gjorde mig enormt glad o jag insåg att jag har en konstig bild av mig sj...Han svarar: "Jag älskar dig fast du aldrig är grinig." Då insåg jag att jag nog väldigt sällan är sur men har en bild av mig sj som en butter, sur o grinig person fast d absolut inte är sant. Det är konstigt hur hjärnan kan inbilla sig sj saker som inte alls motsvarar verkligheten.
Den andra var på väg hem idag så säger min arbetskamrat (taget ur ett sammanhang så klart) att det är helt ok att säga bra saker om sig sj. Insåg då att jag har enormt svårt att säga bra saker om mig för mitt inre skriker så högt att jag inte hör mig sj säga det. Inombords så säger en röst hela tiden. "Du ska inte tro du är nåt, alla vet att du är värdelös".
Så nu ska jag en gång för alla bli av med den där rösten eller åtminstone göra den så tystså jag inte störs av den! Punkt slut!!
Nu-> dammsuga o sen träna!! 

Inga kommentarer: