måndag 8 april 2013

Jag behöver en plan!

Snart är den här arbetsveckan över, jag önskar jag slapp sova när jag kommer hem utan kan sätta igång m allt jag vill hinna innan det är dags att åka till jobbet onsd kväll.
Jag har massor på min lista och önskar jag för en gångs skull får beta av en rejäl bit av listan. Av det som är viktigast är ju ut o cykelträna, springa (skogen m hundarna), gymmet, socialträna Zakk, städa hemma, fixa tvätten o röja ur Fredriks rum. Sen vill jag fixa det sista m panelen i köket, sätta upp lister och måla panelen plus tapetsera köket. Jag behöver slänga en väldig massa skräp, rensa garaget, upp m takboxen i garaget och fixa blomlådor på trappen.
Allt d här finns d inte skuggan av en chans att jag hinner med men tänk om man slapp sova några dygn o inte behövde anpassa sig till öppettider plus kunde få lite hjälp m allt. Jaja, önskedröm...
Listan på ytterligare saker som jag behöver göra kan bli hur lång som helst. Ibl tycker jag d är tragiskt att jag aldrig kommer någon vart m något, jag får bara mer o mer att göra. Vill så mkt o klarar så litet. Men jag misströstar inte! Bara att köra ner huvudet o ta i lite hårdare! Viktigast är ju ändå att jag trivs m mitt liv, precis som d är just nu trots att jag har konstant tidsbrist... Jag har viljan att förändra, en längtan att gå framåt, lägga det förflutna åt sidan och leva i nuet. Det är ju det allt går ut på! Njut av tiden du har just nu, vad spelar lite skit i hörnen för roll om 5-10 år? Tänk att gräma sig över saker man missat bara för att man var tvungen att ha en perfekt fasad, nej inte min stil!!
När det blir morgon så tänker jag njuta av livet, göra sånt som jag mår bra av och vill. Alltså börjar jag m sova, träna och städa. Sen hoppas jag att jag framöver hinner lite renovering.
Sa jag förresten att jag njuter av solen o att våren är på g? Äntligen känns d som... Jag har beställt en solig sommar m lagom temperatur! Så ni vet vad som kommer ...
(OBS! Inte min arm/tatuering)



Inga kommentarer: