lördag 13 april 2013

Nu är snart helgen slut...igen!!

Helgen går för fort och den här började bra men sen blev den inte som jag hoppats på.
Igår kväll hade vi d enormt trevligt, vi bjöd Peters föräldrar på middag. Det blev musslor smörstekta m vitlök och chili m rostat bröd o en bädd av babybladspenat till förrätt, huvudrätten var chilimarinerad rostbiff m ugnsstekta grönsaker o trattkantarellsås, efterrätt fruktsallad gjord på mango, kiwi och ananas m vispgrädde... Massor av trevliga konversationer om allt mellan himmel o jord!
Idag har inte allt gått som d var tänkt, alla planer har kullkastats av olika anledningar o till råga på allt så har jag haft rätt jobbigt m mig själv. Inte kul kan jag lova!! Resten av helgens planer verkar inte heller gå som d var tänkt men får väl lösa sig ändå...hade hoppats på lite hjälp m att bla slänga skräp men får försöka det själv. Allt går inte som man tänkt sig ibl men d är inte mkt som jag kan styra över, som tur är så reder en god kvinna sig själv!
Man får aldrig stå handfallen, nya lösningar finns alltid. Att leva här och nu, inte måla upp saker som inte finns och ta tag i problem när de kommer ist för att försöka förutse o vara beredd på alla scenarier är ingen realistisk lösning för då blir alla scenarier värsta möjliga...
Jaja, blir att kämpa sig igenom all bråte o skit som finns här resten av helgen så blir det typ en miljon turer till tippen på måndag.

Inga kommentarer: