fredag 19 april 2013

Kom o tänka på en sak...

Som alla vet så har jag inte så lite prestationsångest, inget blir tillräckligt bra o jag hinner aldrig tillräckligt mycket. Just nu jobbar jag väldigt hårt m mig sj o mina tankar kring det här.
Städade nyss o kände mig lite förtvivlad över att jag släppt efter så m städningen en tid nu (har haft d lite jobbigt o verkligen inte hunnit), jag tänkte att jag måste hinna vattna blommor, plantera om dem, byta gardiner, osv. Kan lova listan blev lång m såna där "småsaker" som jag borde göra och som var o en inte tar någon tid... Jag har nog större delen av mitt liv varit omringad m kvinnor som präntat in i mig: "men det tar ju bara ett par minuter, d hinner man alltid" med hänvisning på att d bara var lathet/slarv att inte hinna med dessa småsaker... Men för mig är det inte så, jag HINNER verkligen inte. Har inte ens tid att sätta mig fem minuter, vissa dagar hinner jag inte äta för jag måste bli klar m det jag gör. Och JA! jag vet att det är en prioriteringsfråga... Men att bli halvklar m massa grejer är inte kul det heller o jag ligger alltid efter med så mkt som jag måste ta tag i. Visst det är bara mina egna krav på mig själv men jag mår faktiskt så mkt bättre när jag får beta av jobbiga saker på min lista! Jag försöker skjuta ifrån mig känslan av att alla andra verkar ha så mkt mer tid och hinna så mkt mer än mig o jag förstår aldrig varför jag aldrig hinner få lika fint, hålla undan m städningen osv Jag försöker lära mig sj att inte jämföra m andra för man får inte hela bilden o man lever olika. Så när någon säger d tar ju bara några minuter till mig så förstår de verkligen inte att jag har 30-40st "tar bara några minuter"-grejer o jag kan verkligen inte pressa in en till...redan nu tar sömn o mat stryk, måste ist rensa ut o försöka få mindre saker på min lista...
(Gardinerna får vänta ngr dgr till, blommorna får vatten i mrg o omplantering? Nja, vi får nog se hur d blir m det...)


Inga kommentarer: