tisdag 7 maj 2013

Svårt m att tänka efter före...

Ibland kommer man på en sak o så gör man det bara. Tänker inte alls hur andra uppfattar och påverkas av det man gör. En känsla poppar upp och just då känns det bra att delge den oavsett andras syn på saken. Likadant är det med idéer, jag får en idé och gör upp en plan hur det ska genomföras utan en tanke på om tidsperspektivet är realistiskt eller om jag eg behöver hjälp av någon för att genomföra det. Jag blir naturligtvis försenad, projektet är e mkt större än det var när jag tänkte på det och så hinner jag inte klart innan tiden, orken och pengarna tar slut. Transporter går alltid mkt snabbare när jag tänker och kalkylerar på det. Ekonomiskt sett så missar jag alltid någon större utgift och/eller flera små som blir förödande.
Måste verkligen försöka få ordning på det här, börjar med vad jag säger till folk. Man behöver inte uttrycka vad man känner och vilka behov man har i tid och otid. Mina känslor är mina och handlar om mig, det är inte rättvist att utsätta andra för mina känslor när de poppar upp som maskrosor. Bättre att tänka på det, rannsaka sig om d man uttrycker är realistiskt och försöka förutse konsekvenserna för andra av mina ord. Och försöka ge mig själv tiden att uppnå önskat resultat av det som jag känner utan att vara beroende av andra.
Det som är bra med det här är att det ökar min medvetenhet om mig själv och jag kommer få lättare att bibehålla kontrollen o inte hejdlöst kasta mig ut o lita på stt jag landar på fötterna.
Nej, nu sova så jag kan ta tag i morgondagen, bak, hundbad och rabattrenaning är på schemat!



Inga kommentarer: