tisdag 14 maj 2013

Lycklig!

Vissa dagar så finns den bara där, den där känslan av att allt är bra, man är lycklig. Ofta tycker jag många människor kopplar den känslan med en händelse eller en sak. Men idag var en sån dag där jag bara var lycklig, kanske var det helgens omruskande händelse som lockade fram känslan, kanske var det bara min insikt i vad bra jag har det, vad långt jag har kommit och vad nöjd jag är hur livet verkar arta sig. 
För bara ett år sen så var de flesta dagar fullständig katastrof, jag bet ihop och slet mig framåt, hoppades att nästa dag skulle bli bättre. Långsamt, långsamt förbättrades mitt mående, jag började se ljuspunkter i livet även om de inte kom så ofta. Jag längtade efter att få lite lugn och ro, känna trygghet och slippa känslan av att vara på flykt. 
Ännu längre tillbaka var allt ännu värre, vissa dagar hade jag fullt sjå att ens ta mig ur sängen. Men jag kämpade m näbbar och klor, för att jag visste jag var värd bättre, för jag visste det skulle komma en dag där jag kände att jag hade kontroll på tillvaron och var mer nöjd över mitt liv. 
Idag är mina sämsta dagar bättre än de bästa för ett år sen...jag hamnar numera nästan aldrig i djupa dippar längre utan som sämst är jag lite låg. 
Förr var jag oftast en grinig sur kärring som gnällde på mycket och irriterade mig på ännu mer, numera är jag nästan aldrig sur eller grinig. Jag är oftast glad och retsam, älskar att vara lite lagom busig och nyckfull. Finns inget som roar mig mer än locka till skratt i de flesta situationer. 
Men tillbaka till idag, jag har liksom bara känt mig lycklig, allt känns bra och problemen är aldrig större än man klarar av dem. Den där känslan av att känna sig älskad, ha stabilitet och trygghet kring sig och bara få chansen att njuta av livet är enorm. 
Så den här känslan ska jag spara och hoppas jag får uppleva den ofta!
De jag älskar mest i världen:



Inga kommentarer: