fredag 10 maj 2013

Men guuudars vilken dag!!

Ja vad kan man säga?! Ojojoj!!
Har haft en sån superdag som man bara kan drömma om!
Sovit väldigt dåligt den här veckan, har varit trött o det har känts som jag varit helt överhopad m saker som bara MÅSTE bli gjorda. Hoppades att jag skulle hinna/orka mer men funkade inte alls men fick ändå en hel del gjort. Ganska nöjd m tanke på hur orkeslös jag ändå kände mig. 
Natten till igår sov jag knappt 4 timmar, troligtvis spänd och nervös inför utställningen. Vaknade sista gången strax innan kl 4 och insåg att d inte var någon idé att kämpa för att somna om. 
Blev lagom klar till då jag planerade åka iväg och kom fram i precis perfekt tid. Mötte mina valpköpare och hälsade på hur mkt vänner som helst. Var så trevligt att träffa så många gamla vänner!!
Hela utställningen gick som en dröm, först vann vi valpklassen trots att det fanns 4 äldre valpar med. Han hundsklassen drog igång o jag tror d nästan inte är sant, Mani vinner hanhundsklassen!! Och iomd så tar han sitt sista cert och blir champion!! Överlycklig!! 
Innan dagen är slut så vinner vi av samojederna o kommer tvåa resp trea i finalen. Overkligt verkligen!! Se mer om det på svartisens kennel blogg. 
Kommer inte därifrån förrän sent på eftermiddagen, jag som planerade att vi skulle åka ut direkt och trodde jag skulle  därifrån redan vid kl 10. Så det kan gå *ler* men jag klagar absolut inte, det finns värre anledningar till att bli fördröjd minst sagt! 
Kan lova det här har gett nytändning utan  dess like!! *lycklig*
Väl hemma så var jag ju tvungen att åka förbi Peter med hans rosetter och vinster som Zakk vann. T.o.m. han är lite taggad!
Var så skönt att träffa Peter en sväng men det varade inte länge, jag skulle ju hinna vara med på säsongens sista bodypump innan jobbet. Även den var helt underbar!
Mindre underbart var däremot att jag lämnade mitt hem i kaos och det hade INTE förbättrats under dagen. Jaja, allt löser sig! ...eller inte...jag kommer få skämmas ögonen ur mig eftersom Peter fyller år och vi ska fira honom hemma hos mig. Hans föräldrar, hans bror m familj, mina föräldrar kommer, åsså våra barn förstås...
Efter jobbet så blir det att åka i panik hem och städa en stund, sova någon timme så ska Peter komma och hjälpa till med städningen. Tanken är att det ska vara klart innan kl 19 vilket troligtvis d inte finns en chans i helvetet att d gör. 
Jaja, ingen idé att lägga energi på det nu, jag lär ändå inte kunna göra ngt innan jag är hemma ändå. 
Nu gäller det bara att Peter gillar presenten jag köpt, annars blir det riktigt illa... Skulle kunna skriva vad d är men då finns risken att han läser det innan jag gett honom den...
Rapport följer!!




Inga kommentarer: