onsdag 29 maj 2013

Åh vilken dag det var igår!

Har ju haft några veckor m svår energilöshet så när jag vaknade igår var jag helt sprudlande. Och det trots att jag sovit som en kratta de senaste dygnen, igår "sov" jag fem timmar men vaknade iaf 25 ggr under den tiden, varenda gång kändes det som jag var utvilad (vaknade oftast m bara några minuters mellanrum). 
Jag var iväg en liten stund till Peter, bara det i sig var en energiboost, sen iväg m Adam till gymmet. Träningen var helt grym! Hade kul m Adam och efteråt fick jag verkligen ett riktigt tufft och gott pass (läs mer om det på www.ripped.se)
Väl hemma så lagade jag pannkakor på havregryn, första ggn jag testade och det blev faktiskt helt ok! 
Pigg och fortfarande sprallig och igång efter träningen så blev det jobb för mig. 
Jobbet startade verkligen i full kaos men nu när passet närmar sig sitt slut så har det lugnat sig betydligt. 
Ska försöka få sova lite grann idag åtminstone. Peter har lovat få mig sova ikväll, hoppas det iaf!
Vill helst hinna lite grann de här lediga dagarna. Märks väl hur långt jag kommer... 
I söndags var Rasmus riktigt "go". Som mamma vill man helst inte ungarna ska flytta hemifrån, Fredrik bor största delen hos sin Josefin och Rasmus har sökt till hockeydomar-gymnasiet i Gävle och kommer han in så börjar han i augusti. 
Rasmus är såklart lite nervös över det här och i bilen hem från stan så säger han:"-Mamma, vad ska du göra när jag flyttar till Gävle o Fredrik bor i stan med Josefin? Då blir du ju helt ensam ju. Ska inte Peter flytta hem hos oss då?"
Ja vad svarar man på det? Jag vill helst inte tänka på att mina småttingar är stora och snart bygger egna bon. Kan de inte bli 4 och 7 igen? Snälla?!

Inga kommentarer: