lördag 18 maj 2013

Jag tycker om mitt liv!

Ja jag tycker om mitt liv, jag tycker det är underbart att få vakna upp och veta hur skönt d är att få vara med om alla de fantastiska sakerna som händer kring mig. 
Allt det som bara för några månader sedan kändes så turbulent har lugnat ner sig och jag uppfattar inte saker och ting lika negativt längre. Långsamt så känns det som jag kan styra mina tankar bättre och jag har förståelse för varför jag reagerar på ett visst sätt på vissa saker. 
Jag kommer troligtvis aldrig kunna säga att jag är ångestfri men jag har nog aldrig haft så lite och så lindrig ångest som de sista månaderna. Obeskrivlig känsla men så enormt skönt. Det är ju ingen idé att lägga energi på nåt så negativ och destruktivt utan mycket bättre att spara den till nåt mer konstruktivt, som att ta tag i renoveringen av mitt hus!!
Fast först måste jag verkligen slänga det sista skräpet som ska slängas, ingen idé att renovera o rensa samtidigt. 
Ska bli enormt skönt när jag rensat klart, är på sätt o vis utrensning av mitt samvete och sånt från mitt förflutna som inte vill lämna mig ifred. Blir en nystart, visualisera framtiden utan en stor svart ryggsäck på släp. 
Jag måste försöka lära mig att begränsa mig, jag kan inte göra allting utan vissa saker måste jag helt enkelt låta bli, delegera, skjuta på framtiden eller försöka glömma. Och det är så mkt som jag "måste" hinna, vill göra och längtar efter... Jag "måste" renovera klart mitt hus inkl utvändig målning. Jag vill träna mer, fler tillfällen, längre tid, andra saker. Jag längtar efter att få vara mer med Peter, åka till alla mina vänner som bor långt bort, åka på semester i fjällen och till solen. Jag önskar jag vore mer ekonomisk, hade en högre inkomst och fick någon gång känna att jag inte behöver oroa mig för min ekonomi varenda jäkla månad, kunna unna mig lite grann, kläder, teknik, utrustning eller bara få leva lite gott... Hur var det nu man gjorde för att vinna på lotto sa de? Ah, man skulle spela... Skit oxå!
Ekonomin är nog tyvärr det som oroar mig mest just nu i livet men det är ändå relativt under kontroll. Dvs så länge jag inte blir sjuk åtminstone... Men har jag hållit mig frisk de senaste tre åren så får jag väl bara fortsätta!
Jag måste på nåt vis skapa en ordning krig mig, få lite gjort och ha planer. Tycker jag skött mitt planerande sista tiden ändå. Försökt hålla kraven på mig själv låga och inte ha höga ambitioner utan ha dagar som det inte blir så mkt gjort. Helst utan prestionsångest oxå. Går sådär... Den här veckan har absolut inte varit en bra vecka, har verkligen inte fått nått gjort alls. Tänkte jag skulle göra en mängd saker. Blev absolut ingenting av det! Enda jag gjort är tvätten och disken, annars hade vi inga rena kläder eller porslin. Sen har jag inte haft många knop alls men jag måste ha i åtanke att det här är min långa vecka, har bara haft en "hel" dag ledig, dvs två nätter. När man går av så försvinner en hel dag till att sova, sen är det bara tid o ork till träning och matlagning. När man sen går på efter två lediga nätter så behöver man antingen sova länge på morgonen annars behövs en lite slummer på eftermiddagen, blir inte så mkt gjort då heller. Sen jobbar man ju tre nätter och dagarna däremellan blir inte så effektiva. Träning, tvätt, matlagning o disk. Slut på energin efter det. 
Nu är snart den första natten av tre gjord och jag är skittrött! Är dessutom inte alls motiverad att sova när jag kommer hem, spec inte när jag vet vilken underbar dag det kommer bli! Jag vill vara vaken jämt, inte missa nåt kul som händer eller bara chansen om att få njuta av en underbar dag! Tänk om det aldrig mer blir någon så fin dag? Det får jag ju inte missa!! Det här med sömn tycker jag är helt onödigt, ännu mer dumt att man blir så trött o MÅSTE sova, helt idiotiskt om jag får säga mitt! Ungefär samma som att jag inte får den lönen jag tycker jag ska ha...varför tycker inte landstinget jag är värd att bli ekonomiskt oberoende? Självklart borde de ge mig mycket mer i lön, ge mig en godtagbar anledning varför jag inte skulle få det?
Av de två sakerna jag helst skulle vilja ändra på så tror jag att det som är lättast att påverka är behovet av sömn. Större chans att man kan ta bort sitt sömnbrist helt än att landstinget i Värmland betalar ut skälig lön för jobbet vi gör... Jag vet vilken lön jag är värd, gör du?!
Nä nu är jag så trött att jag nästan gäspar käken ur led. Kanske borde underhålla mig med nåt?

Inga kommentarer: