söndag 12 maj 2013

Lite allmänt

Inleder dagens blogginlägg m att jag av förklarliga skäl inte tänker skriva om gårdagen. 
Har iaf förutom det haft d riktigt trevligt de senaste dagarna. Vi firade Peter i fredags hemma hos mig och våra släkter möttes för första gången. 
Det var mina föräldrar, mina barn, Peters son, hans föräldrar, bror m dotter och hans mormor som kom. Det blev fika den här gången, jag hade bakat några torra kärleksmums och ännu mer misslyckade kokostoppar. Peter hade köpt tårta som han hade med. 
Innan så gjorde jag mitt bästa för att hinna städa ordentligt, så han slapp skämmas över hur jag har det. Mitt hus är väldigt slitet och i stort behov av renovering men varken tid, ork eller pengar räcker så jag får göra mitt bästa med de medel jag har. D är ju inte helt enkel att sköta hushåll, två tonåringar, trädgård o tre hundar själv. 
Peter var så enormt gullig och hjälpte mig med massor. Han fixade dessutom trappen ut från altan som har vickat o krånglat i flera år. Jag har påbörjat rensning av häcken mot altan och hann inte klart nu i veckan så jag hade lämnat en del rens som han tog bort. Tänk vad sånt där betyder så enormt mkt!! Blev nästan tårögd av tacksamhet! Han har ju knappast någon skyldighet att göra såna saker åt mig, o dessutom helt utan att jag bett om det! Xtra eftersom han berättat hur mkt han avskyr trädgårdsarbete...
Själva tillställningen blev bra tror jag. Alla umgicks och pratade. Är ju alltid lite pirrigt sånt där tycker jag (säger hon som har noll erfarenhet!!) men borde ju inte vara chockad eftersom jag gillar Peters familj jätte mkt så då borde ju mina föräldrar göra det oxå. 
Peter sov hos mig i natt, obeskrivligt hur underbart d är att få vakna i hans armar. Så trygg och tillfreds, finns linsom inget som kan komma åt mig då. Dumt att det inte blir oftare men våra liv tillåter ju inte det tyvärr. 
Haft en riktigt återhämtningsdag idag. Fullständigt slut på energi och motivation.  Men måste ju erkänna att jag suttit framför tvn första gången hemma sedan november förra året. Låter helt sjukt då jag förr tillbringade minst 3-4 timmar/dag framför tvn. Följde massa program och serier, idag har jag inte en aning om vad folk pratar om ;-)
Nej, träningsdags!! Ha det bra!

Inga kommentarer: