tisdag 28 maj 2013

Hahaha, blir ibl ordlös!

Var hos Peter idag och vi petade lite om att jag vill ha en tv i mitt sovrum (alltså, jag HAR en tv men den är typ 20" tjocktv) och jag har liksom tänkt att försöka få tag på en riktigt billig 32" platt-tv men det är svårt. Såg en på blocket men d var ingen bra tydligen, enligt Peter för jag har absolut ingen aning. MEN, ja nu kommer det stora men-et...han tycker jag ska ha en 40-42". Jag för mitt liv kan absolut inte förstå hur jag skulle kunna få plats med en sån i mitt sovrum men Peter tycker att jag ska flytta mina garderober som är vid väggen vid fotändan av sängen till ena väggen vid sidan av sängen ist. Men det är ett ganska stort projekt, isf ska inte bara garderoberna flyttas utan väggarna ska tapetseras, nytt golv, måla tak och framförallt nya lister, både golv och tak... Lär bli minst ett 2-veckors projekt (troligen dubbelt m min tur) om jag samtidigt ska jobba heltid och göra allt själv. Tanken är god och jag skulle mer än gärna få det klart/gjort men det är så stort att jag faktiskt inte orkar riktigt dra igång och ro det i hamn...
Jaja, jag hoppas det blir gjort inom en 3-4 års period. 
Jag blir lite rörd av omtanken och viljan men vet hur mkt jobb det är. Vi pratar inte om 2-3 timmar på en helg direkt!
Hoppas det blir av framöver...
Han kanske vill vara med och hjälpa till? Vore fantastiskt roligt och få göra ett sånt här projekt tillsammans med honom. Har absolut ingen aning hur han är att arbeta tillsammans med, lär ju bli intressant. Kanske blir många diskussioner 😝😋

Inga kommentarer: