fredag 24 maj 2013

Idag, i morgon och senare

Allt händer antingen idag, i mrg eller senare. 
Jag är en planerare, jag försöker ha en plan för livet, för dagen, för framtiden. Oftast så funkar inte mina planer men det är iaf skönt att ha en plan för vad man ska göra och lägga upp sin tid. 
För det mesta så försöker jag främst planera sånt jag känner jag bör hålla, tex städning och renoveringen av huset men sista veckorna har det inte alls fungerat. Jag får verkligen inte till mitt planerande, jag saknar energi och det känns som allt är upp och ner. I början av maj var jag verkligen i fas, hade allt under kontroll men sen föll precis allt! Jag hade några dagar där jag verkligen inte fick något alls gjort och det drog ner mig ytterligare. 
Helgen känns helt hopplös trots att jag är ledig och har obegränsat med tid och möjlighet. Kanske beror det på att det ska vara dåligt väder hela helgen inte vet jag. 
Känns som det är läge för att kolla lite prover igen. Jag har droppat såpass rejält både i energi och humör så det kan vara det som spelar in känner jag. Hoppas, hoppas, hoppas att det är det för annars vet jag inte vad jag gör! 
Måste hitta på lite kul med hundarna iaf, kanske ska börja cykla lite kortare sträckor med dem eller nåt sånt. Mani kan få dra nåt tungt så det lugnar honom lite medan Zakk får räcka med cykeln tror jag. 
Måste oxå kolla lite på fjällturer i sommar. Tänkte göra minst en iaf o det kan vara lite skönt att ha tittat lite på möjliga ställen och hur man bör gå för att få ut det bästa av dem. Vandra i lagom kuperad terräng, kanske fiska lite vid någon sjö, njuta av god mat utanför tältet med en kall öl...livskvalité minst sagt! 
Känner att jag behöver få lite livskvalité nu. 
Hade hoppats på en kortare resa utomlands till hösten eftersom jag avstår två semesterveckor nu i sommar men den får jag nog ställa in. Hade hoppats Peter ville med men verkar inte som det och det förtar ju största delen av nöjet att åka själv. Drömma kan jag ju ändå. 




Inga kommentarer: