tisdag 2 september 2008

Idag är allt mycket bättre

Hela förra veckan var som i ett vakum men nu känns allt mycket bättre.
Fredrik hade LAN här i lördags till söndag så det blev inte mkt sova för dem den natten. Han somnade sent på söndagens kväll oxå vilket gav en enormt trött son på måndagen. När jag tittade till honom en stund efter han kom hem från skolan så sov han i soffan... Jag fick liv i honom och körde upp honom, han hade en kompis som satt brevid o hade tråkigt. Men så snart vi hade ätit middag så gick han o lade sig. Han somnade vid sjutiden o sov hela natten!!
Slutsats: Det är inte bra att ha LAN på lördagar. De ska vara från fredag till lördag så barnen/ungdomarna hinner återhämta sig innan det är dags att åka till skolan.

Just nu håller jag på och planerar för grönlandshundklubbens vinterträff. Det ska bli så roligt att åka iväg till helgen och bara umgås med hundmänniskor. Fredrik och en kompis ska följa med. Helt underbart! Jag hoppas jag inte glömmer något viktigt, jag har en förmåga att göra det.
Vi ska ha en domare som kommer och gör en muntligt beskrivning av hundarna och hjälper oss att titta på det som är viktigt för rasen och dess bruksegenskaper. Kanske har han tittat lite på cert i bruksklass och har något att säga om det, man vet aldrig...
En person i klubben har gjort ett väldigt bra jobb och ordnat ett släde som vi ska använda till weight pull, vi kommer att ha barmarksdrag som inte går ut på att köra snabbast utan 2 varv på så lika tid som möjligt och vårt traditionella mätning och vägning av hundar. På kvällarna är det samkväm med grillning o trevligt umgänge...
Hoppas nu bara på trevligt väder, dvs inte regn som de senaste 2 åren...
Kram på er allihop

ps. jag har nu kommit upp i tre mil med min springning, jag är så stolt att jag spricker!ds

Inga kommentarer: