torsdag 25 september 2008

Stor stjärna i himlen för kiropraktorer...

Nu har vi varit på återbesök hos kiropraktorn med Garp. Jag har inte haft några förväntningar men; vilket resultat!! Det är svårt att beskriva men han har sedan skadan i vintras varit nedstämd och, även om han inte haft int vad jag kunnat märka, håglös på någotvis. Han har hängt mer med huvudet, inte varit så glad och sprallig som förut och allmänt nere. Jag har tolkat det som att han har varit ledsen över att inte fått följa med när vi har tränat eller åkt på utställning tex. Men nu: han är mkt piggare, har rest huvudet och är så ståtlig. Det liksom lyser om honom...
Jo vad hon har gjort; förra veckan fanns det en massa ställen som behövdes rättas till, från nacken till där svansen ligger. Under svansen och mot svansroten fanns det inte en chans till att hon fick behandla så det lät vi bli. Men i princip varannan kota behövdes justeras. När vi gick därifrån så märkte jag att han släpade ena bakbenet men tänkte att det blev nog bättre med vila och läkande. Idag: han hade helt läkt från skuldrorna till mitten av ryggen så idag behandlade hon resten och framförallt bäckenet som han tillät helt utan tvekan att hon tog i idag. Ja de är lustiga, vovvarna. Båda gångerna fick han healing oxå. Jag vet inte om det fungerar men det skadar ju knappast Nu ska vi se hur väl han reagerar på den här behandlingen.

Jag tycker livet är lite knepigt... Jag var duktig i morse och var ute och sprang min runda, sedan hem, fortsatte med lite situps mm, städade, lagade lunch och stack, i god tid, till kiropraktorn (finns i Kristinehamn), därefter direkt och handla och så hade jag lovat klippa lite klor hos hundshopen. När jag var klar där kom jag på att jag glömt köpa hårfärg så det blev en snabbis tillbaka till affären och sedan hem o in med maten jag köpt i kylskåpet. Fredrik skulle direkt bli körd till en kompis som han ska LANa hos ikväll/natt och nu är klockan redan 18.00. Hur ska man hinna med mer på dygnet? Nu ska jag göra middag tills Rasmus kommer em från hockeyträningen och vänta på att Mats kommer från Färjestad, han bor i den hallen numera. Om han inte gör som han gjorde igår; först spelade hans lag match i Färjestad (tror jag iaf annars var det i Grums) och direkt därifrån till Ängevi för att kolla på a-lagsmatch där. Han kom hem vid 21.30 Då var jag trött efter en lång dag i Torsby mm och gick o la mig, han var inte alls trött och satt uppe en stund. Ja det är kanske tur att man inte ses så mkt så man hinner tröttna?
Jag längtar till i mrg iaf... Kan inte vänta på att vi ska komma iväg. Men det finns en massa som jag måste göra innan. Jag ska till vårdcentralen kl 8.00 sedan ska jag till Solstadens smådjursklinik för vaccinering av mina 3 grönländarvalpar, ja det blir spännande... De är ju lite vilda, härjiga och inte alls vana med miljön på en klinik

Inga kommentarer: