måndag 15 september 2008

En fullbokad vecka ligger framför...

Nu har jag varit i Torsby i en vecka och trots att det borde ha varit några sköna dagar så är det inte det. Att vara från barnen och hundarna sliter mer på en än att vara hemma och slita från morgon till kväll. Jag hoppas verkligen att detta blir den enda praktiken då jag inte jobbar på pendlingsavstånd. När jag kom hem så var Mats och tränade sitt lag, Rasmus i ishallen o Fredrik var ute; hundarna höll på att krypa ur skinnet när jag kom hem. Så foort jag satte mig ner eller stod still så skulle Garp sitta på mina fötter och när han fick en chans så kröp han upp i mitt knä, de andra fick helt enkelt vänta på sin tur...
Rasmus spelade match igår och de vann den med 15-5. Han gjorde ett mål och en assist, duktigt!!
Vi avslutade kvällen med att käka tortillas/pita med grönsaker och annat gott, tittade på film. Det är skönt att vara hemma igen.
Rasmus fyller år på onsdag men då åker jag tillbaka till Torsby så vi får fira honom innan och efter. Mamma och pappa bort så de kan inte fira Rasmus till helgen utan vi ska ta det i kväll, jag tänkte göra vegolasagne och ha lite glass till efterrätt, det kommer de att gilla *mums*
Det svåra är dock vad en 11-åring vill ha när han fyller år, det är inte helt lätt. De vill ju bara ha en masssa dyra saker, ju mer det kostar ju hellre vill de ha det! Inte helt lätt när man inte direkt har god ekonomi och samtidigt vill man ju att de ska få vad de vill ha, knepigt det där. Man får ju göra det så gott man kan utan att skuldsätta sig. Något soom jag aldrig skulle göra är att ta lån för att köpa presenter, åka på semester eller fira jul. De som gör det kan jag inte förstå!
Nej, nu ska jag åka och hämta Rasmus i skolan för att skjutsa honom till stan för att han och mamma ska köpa födelsedagspresenter till honom... Hmm, lite bortskämd kanske??
Kramar Sofia

Inga kommentarer: