onsdag 10 september 2008

Jobbig men rolig helg, inte helt kul praktik och nice hundkörning!!

Ja, det har varit en full smäckad helg med hunderi. Jag har tillsammans med några andra ordnat med grönlandshundklubbens årliga höstträff. Det var en hel helg i kärringforsen med temat grönlandshund. Vi hade det väldigt kul och trevligt även om det var en väldigt massa man måste ordna med. Fredrik följde med och han tog med en kompis. Grabbarna hjälpte mig med hundarna och rastade dem, matade och annat som måste göras. Det var skönt att känna att det fungerade så bra för grabbarna med hundarna. Tyvärr regnade det hela helgen, inte spöregn men tillräckligt för att man skulle vara lite småfrusen hela tiden. Jag var hur trött som helst efter helgen...

I måndags så var det första dagen på praktiken. Vi skulle vara senast kl 9 i torsby så vi åkte hemifrån kl 7.30, trööttt...
Vi fick vår lägenhet* en etta på 40 kvm med 1 säng o en bäddsoffa som 4 tjejer ska dela på* och den var verkligen i sunkigaste laget. Jag fick ringa de som hade hand om lägenheten o fixa en fällsäng o då är vi en sovplats kort ändå. Ja, ja...

Idag har jag iaf gjort något väldigt roligt. Linda och en till var här och vi körde hundarna tillsammans. Vi spände för 11 hundar framför 4hjulingen och så bar det iväg. Det var verkligen ett blandat spann. Vi hade 4 grönlandshundar, 3 malamutter, 3 samojeder och en blandis. Det gick hur bra som helst. Det var däremot ganska varmt o det blev inte så långt. Vi körde nog en 6-7 km men de arbetade väldigt bra. Vissa var oroliga för bråk men jag vet vad mina går för o det kändes hur bra som helst.
Gissa vilka som ligger här, hur nöjda som helst...

Nu ska jag lägga mig, i mrg är det Torsby som gäller igen. Jag längtar inte...
God natt!!

Inga kommentarer: