måndag 29 september 2008

Om helgen och lite till...

Jag och Ronja var till Ulrika i helgen. Vi var dit för att delta i Björnrundan. Vi kom till Ulrika på fredag kväll och hade det väldigt trevligt, med stora förhoppningar för morgondagen.
När vi kom fram på lördagen var det bara att sela hundarna och påbörja turen, som var 3 mil lång. Jag fick hjälp med att ta med min kärra så jag kunde byta hundar efter vägen. Jag hade 2 löptikar och hade ingen lust med en tjuvparning. Speja, Sol och Geisha fick vara med första turen. Vid första checkpointen så fick tikarna vila och jag laddade med hanarna, Mani, Starke och Arve, plus Sol. Vid andra checkpointen så fick Sol vila men Ronja fick förstärkning med Geisha i sitt "spann" och det gick undan. Totalt så gick alla utom Speja 2 mil helt otränade. De impade hur mkt som helst.
På söndagen var jag lite seg så Ronja körde Alva och Mani med cykel och det gick super det med. Hon är väldigt duktig och framförallt modig, det går undan när de rusar måste jag säga!

Väl hemma så var det ju första skoldagen efter praktiken, vilket liv folk gör över att vi skulle byta grupper! Jag fattar inte, en tjej nästan skrek att hon inte ville byta grupp. Hon verkade inte förstå att alla inte trivdes i sina grupper, min grupp var inte bra alls. Hur kul är det med en grupp med ignoranta 20 åringar som tror alla kan rätta sig efter dem? De fatta inte att jag hade lite mer än bara skolan att göra. Jag har verkligen haft ångest över om jag skulle bli tvingad att vara med dem igen, fy!
Idag har jag sprungit igen, det flöt så väldigt bra att jag tog en längre sväng än jag tänkt så ajg kom faktiskt upp i nästan 8 km. Och av det sprang jag minst 7. Jag är så stolt över mig själv!

Ha det, nu gäller skolarbetet så tiden kommer att bli knapp framöver. Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

nu förstår ja varför de gick fortare för dig då ;-)
Ja nu rusar tiden igen, det är lugna dagar här men stressiga kvällar.. nu sova även här!
tack för en trevlig helg!! /ulrica med "C"... ;-) ;-)