söndag 31 augusti 2008

Nu får det vara nog på tråkiga saker...

Jag tycker att jag är ganska bra på när det händer tråkiga saker men någonstans säger det stopp och när det häder en massa på samma gång då är det inte roligt.
Under de senaste två veckorna har: min mormor dött och vi har haft begravning och rensat i bland hennes grejor. Men det är klart, det är inte min grej utan min mammmas o hennes syskon, men vi alla kusiner blev inbjudna att få titta om vad vi vill ha i minne av mormor, en hel del diskussioner (inte gnäll, utan sånt som: vad kan det här vara värt osv) gör att det känns så ovärdigt. Jag ville vara där o se om det fanns något som jag hade som speciellt minne av henne, inte om det fanns något av värde som jag kunde sälja. Dessa tillställningar drar med sig en massa känslor och det är tråkigt om det grumlas av plumpa kommentarer.
Sedan har något fruktansvärt hänt i min nära vänkrets som tog mig ganska hårt. Vissa saker är bara sådant som man inte ens vågar tänka på, ifall det sätter igång något. Och så hände det! Mina tankar går nästan hela tiden till de berörda...
Sedan åkte en kompis till mig ut för en olycka, hon och den andra i bilen klarade sig förhållandevis bra men bilen blev helt kvaddad. Hon har verkligen varit vaktat av änglar!! Om det hade hänt något värre vet jag inte vad jag hade gjort.
Usch, som sagt vill jag inte att något mer allvarligt/tråkigt ska hända, nu måste väl kvoten vara fyllt för en lång tid framöver...

Till lite trevligt som händer i alla falll;
Jag fortsätter min traggling med löpningen och jag kommer faktiskt framåt för var dag som går. Igår sprang jag och klarade faktiskt att springa hela mördarbacken utan att stanna! Det tycker jag att jag är värd en stor stjärna för! Första gången jag gick den så var jag tvungen att stana flera gånger innan jag var uppe och då gick jag! Det känns hur bra som helst. Det gäller nu att jag inte ger upp men när jag har så tydliga resultat så tänker jag fortsätta!
Jag vet inte om Geisha är på väg att börja löpa, det vore väldigt trevligt i alla fall. Hon är beräknad att löpa i december men om honn löper väldigt snart är det helt ok. Dock vore jag tacksam om det inte blev mitt i hösten utan i så fall början av vintern, men vad bestämmer jag?

Var nu rädda om er och se er för när ni går över gatan,
inga mer tråkiga saker på en lång period tack!

Inga kommentarer: