måndag 13 augusti 2012

En intensiv men helt underbar helg!

Åkte till Sälen sent i torsdags för att köra cykelvasan 4,5 mil på fredagen m Rasmus. Har haft krångel m maten o magen senaste veckan, så fort jag ätit så har magen krampat rejält följt av kraftigt illamående. D har gjort att jag dragit mig för att äta o jag har gått tom på energi. Som tur är så har Vitargo:s Carboloader fungerat bra på mig så jag fick ladda med den framförallt. All annan mat blev bonus.
Jag tog med mig egen mat att äta innan starten för att minimera risken för problem, jag körde grillad kycklingklubba o grönsaker både torsdag o fredag innan start. Till frukost blev d sportknäcke m makrill i tomatsås. Den här gången visade sig uppladdningen bli perfekt, trots alla matproblem som jag haft!
Fredagen startade jag m en timmes rask promenad m hundarna eftersom de skulle få sitta i bilen så länge under dagen då vi tävlade. Vi åkte iväg till startplatsen i god tid för att kolla när min brorsdotter o svägerska startade i den kortare klassen, 30 km. Rätt imponerande av en åttaåring att fixa tre mil!! Vi krånglade lite m cyklarna, grejade o testkörde dem på plats o ganska snart ändå blev d vår tur. Jag tror båda två hade rätt mkt tävlingsnerver innan start ;-)
Själva tävlingen gick rätt trögt i början, de hade gjort om bansträckningen lite men till det bättre, absolut!! Allt lossnade efter ca en timme och de sista 1,44 gick som på räls, allt kändes helt underbart!! Jag tog ut mig rejält men fick aldrig känslan av att gå tom som jag gjort så många ggr tidigare när jag kört så långt, tränat lång tid...
Väl i mål var både jag och Rasmus nöjda, jag var nog mer än nöjd!!
Forts följer i nästa inlägg, nu ska jag sova lite...

Inga kommentarer: