måndag 30 juli 2012

Ska testa äta efter regler igen...

Jag har inga som helst problem att hålla diet. Ofta är d tvärtom, jag mår bättre av att hålla dieten än själva dieten. Men i natt har jag suttit och klurat lite och jag ska försöka äta efter konstens alla regler, räkna kalorier men även äta på rätt tider i förhållande till sömn, träning mm. Dessutom räcker det inte m att räkna kalorier, de ska vara rätt propertioner från rätt näringsgrupp, dvs protein, kolhydrat och fett. Dessutom ska jag välja rätt typ av livsmedel... Ska läsa på lite mer om hur jag ska gå tillväga så ska jag skriva lite mer om det.
Sen ska jag få mig ett personligt träningsprogram, när det gäller styrketräningen alltså...cardio och kondition lägger jag till själv så jag får en blandad varierad träning.
Idag har jag börjat mitt nya liv igen, det är aldrig för sent att göra ett nytt försök...
Ska ge lite småförklaringar m jämna mellanrum här tänkte jag!

1 kommentar:

Linda sa...

Kul att du börjat blogga!! =) Jag ska följa dej!!