onsdag 22 augusti 2012

Sååå taggad, IGEN!!

Mitt liv är helt fantastiskt just nu, det mesta flyter så jag tänker ta alla bakslag med en klackspark. Har haft en längre period m tr'äning som fungerat, blandningen är helt ok, jag tröttnar inte och allt blir ju bättre när jag har flera nya träningskamrater.
Maten fungerar 90%, blir itne riktigt den strikta diet som jag tänkt mig men jag sköter maten helt ok ändå. Har fått tips om att boosta min proteindrink m havregryn vilket gör att jag mår bättre i magen, mindre illamående, mycket tacksamt! Numera kan jag dricka den i ett sträck, inte under en timmes tid!
Träningen går super, har fått ett styrketräningsprogram som funkar fantastiskt, kör styrka varannan dag, rätt nitiskt faktiskt. Varierar m 3 olika pass, de ska bytas ut så småningom när min "PT" anser d ska göras, få se hur länge jag kommer köra på samma övningar, vet faktiskt inte. Beror nog på vilka framgångar jag gör misstänker jag.
I vilket fall kör jag:

Pass 1 bröst, triceps
bänkpress 3x10
lutande bänkpress 3x10
pec dec 3x10
dips 3x10
french press 3x10

Pass 2 axlar, ben, rumpa
axelpress, smithmaskin 3x10
hantellyft framåt 3x10
baksida axlar (maskin) 3x10
egna ben/rumpövningar
(varierar mellan benböj o utfall i smithmaskin, benböj på två pallar m vikt, rumplyft m vikt, kliva upp och nerför pall m vikt i händerna mfl)

Pass 3 rygg, bisceps
chins 3x10
drag till bröstet, smalt grepp 3x10
ryggresning 3x10
alternerade hantelcurl 3x10
biscepscurl (maskin) 3x10

Sedan har jag även börjat m intervall-löpning, Kört uppe på SISU, börjar värma ett varv på 1100m, springer mest men går även litet. Sen bär det ut på 1800m, till den stora backen innan man går ut på 2500m. Där kör jag mina intervaller, springer allt vad jag kan i 150 m, går tillbaka 250 m och vänder, går 100 m innan d är dags för nästa 150m rusning. Hittills har jag gjort 8 vändor, då är jag helt slut och går en stund tillbaka mot parkeringen. Ganska snart så springer jag sista kilometern till bilen, åker hem sååå nöjd.

Har ju cyklat lite oxå, jag försöker hålla omkring 28-30km i timmen så det blev verkligen ett jobbigt pass. Brukar försöka få 30-50 km/pass. Hittills har träningarna känts mkt bra!

Nästa vecka börjar Lindas träning (Träningsverkstan), hon kommer köra två pass/vecka, måndagar blir nog gymix och torsdag styrka/kondition.

Nu i natt har jag kollat massa motiverande bilder, texter och bloggar. Är sååå sugen och taggad för framtida träning. Försökte göra ett träningsschema men fick sluta, det är inte realistiskt att tro man kan få in 7-8 pass/vecka m en ledig dag, samtidigt jobba heltid, plugga 50%, ta ahnd om hundar, barn, hus o sen kanske jag borde vårda mitt förhållande oxå... Nej jag kommer nog få ta träningen vecka för vecka beroende hur jag mår, hur mkt tid som finns tillgängligt m.m.

Nej nu blir det lite frukost, hörs snart hoppas jag!! 

Inga kommentarer: