torsdag 23 augusti 2012

Skön dag!

Idag har jag faktiskt haft lite kvalitetstid m hundarna men ändå fått rätt mkt gjort.
Jag sov ända till kl 8, var länge sen jag sov så gott men å andra sidan så var jag enormt trött efter att bara sovit 1,5 timme igår på dagen efter jobbet. När jag kom hem så inser jag snabbt att jag verkligen måste borsta mani, han fäller så man tror det är heltäckningsmatta hemma, vit ull överallt! Sagt o gjort så efter jag hängt och vikt tvätt (mitt nya kall :-/) så går jag igenom manis päls riktigt grundligt. Han blev hur fin som helst. Sen äntligen kunde jag m gott samvete dammsuga huset o hoppas det hjälpte en stund...det gjorde det inte. Han fäller nog ytterligare ett par dagar så det är bara att bita ihop, lite bättre är det iaf.
När jag var klar blev det en resa till tippen med en väldans massa kartonger, skönt när det blir lite ordning!
Jag hade bestämt att ta mig en skogstur m hundarna och Annika skulle med, det blev en låååång tur o vi hittade en massa svamp! Lämnade lite svamp på ett ställe så jag måste nog gå dit i mrg och plocka dem! Vi var ute i två timmar, helt underbart. Efteråt blev det en fika innan verkligheten kallade på mig igen och matlagning för kvällen skulle göras.
Nu har jag städat en del o är helt slut, blir definitivt en tidig kväll, skogspromenaden får räknas som träning idag, fick ordentlig puls och blev redigt varm i kroppen. Bitvis klättrade vi i berg o gick i oländig terräng så kroppen fick allt jobba!
Nu ska jag för en gångs skull ligga lite på soffan och vila innan jag tar kvällen!!

Inga kommentarer: