lördag 3 december 2011

Ny dag, ännu ett träningspass...

I dag så bestämde jag mig för att sticka ut och springa med hundarna (eg bestämde jag mig i måndags men...). Min startsträcka för att komma iväg var satt till 1 timme men i realiteten så blev den 2,5 timme!! Guud så trött jag blir på mig själv när jag inte kommer igång men härligt att jag ändå kom iväg!
Eftersom det hann bli mörkt blev det en tur upp till SISU-gården och jag tog 2,5kmx2 där. Hundarna var alldeles för pigga och släpa mig mer än lovligt mycket. Måste nog öka på vikten till dem för nu verkar det ju som de har börjat vänja sig vid kättningen de släpar på...
Träningen gick iaf bra, trots alla skitstopp o möten m massa hundar hela tiden. Vi hann inte mer än 4-5 minuter så kom det någon med en ilsken hund så jag var tvungen och stanna mina, ta mig fram och sen hålla dem i halsbandet förbi hunden/hundarna. Vi hade nog ca 7 möten m hundar samt 3-4 skitstopp så jag är ändå nöjd med tiden minst sagt. Och inte var jag helt slut efteråt heller! Bådar gott tycker jag.
Nu har jag fått en tid till hd-röntgen av Tyke oxå, ska iväg den 21 dec o få domen... Sen blir det väl en ögonlysning under våren med. Fast jag är inte orolig.
Nu har jag ett löp-pass kvar denna veckan o tänkte försöka få in ett pass m trehjulingen m hundarna med under helgen. Sen är det planen för nästa vecka, då kommer jag nog itne hinna med så många pass. Hade varit kul o fått lite sällskap någongång oxå. Det blir ju tråkigt i längden att alltid göra allt själv.
Det har nog varit dagens tankesten...jag känner mig väldigt ensam just nu. Barnen finns ju alltid där men alltid på väg någonstans, till träning, kompisar, ut på byn... Hemma sitter jag och enda gången jag pratar men någon vuxen, känns det som, är på jobbet... Eller om jag ringer upp någon. Att jag känner såhär kan delvis bero på att mina föräldrar är i Thailand o jag saknar den rätt mkt men på torsd kommer de hem!
Ang veckans plan för träning.... Månd gymix, tisd boxercise, onsd löpning, torsd styrka/kondtion, sönd löpning (ev lörd löpning om tid o ork finns o jag itne tog ut mig alldeles på julbordet m jobbet fred)
Nu har jag skrivit en roman igen.
Sov sött!!

Inga kommentarer: