onsdag 28 december 2011

En kort jul i år...

Nu är det ganska länge sedan jag skrev här. Vi har haft en underbar jul, mina föräldrar firade julafton med mig och barnen, vi firade med min bror och hans familj på juldagen och på annandagen åkte Fredrik för att fira med sin pappa. Barnen har varit sååå nöjda med sina julklappar och tyckte den här julen var väldigt mysig men alldeles för kort. Jag köpte alldeles för dyra klappar till barnen men vill att de ska bli nöjda.
Jag jobbade xtra natten till julafton så barnen fick hjälpas åt att klä granen o slå in sina klappar. När jag kom hem på julaftons morgon så slog jag in mina klappar och plockade undan lite. Barnen dammsugade och torkade golven innan mina föräldrar kom. Dagen flöt hur bra som helst och juldagsmorgonen följde jag med Linda till Elgigantens mellandagsrean och köpte två tv-apparater och en hårtång. Fredrik åkte med min pappa till Media Markt och köpte en kamera som han verkligen längtat efter. De köpte med sig en hockeyklubba till Rasmus.
Jag hade bara ledigt lörd o sönd natt så jobbet gjorde sig påminnt på måndagen.
Jag har ändrat mig ang mitt kommande projekt. Jag ska fixa till tvättstugan som är det mest akuta hemma nu. Jag ska återställa det som det såg ut när vi köpte huset, dvs dela på toaletten o tvättstugan så det blir två separata rum. Behöver lite direktioner hur jag ska gå tillväga men det verkar som jag får någon som visar mig. Hoppas jag iaf...
Under julen har jag verkligen tappat greppet om min träning och socker framförallt. Så mkt godis som jag ätit har jag nog inte satt i mig på flera år men fr.o.m.igår så är det slu med det. Jag har slutat med socker (IGEN!!!) och ska vara mer nogrann med träningen även om den blir inställd så måste jag träna nåt annat ist...
Jag försöker jobba med mig själv en hel del, äntligen har jag faktiskt nått den punkten att jag trivs själv mer och mer och kan förlika mig med att jag lever ensam och att det inte är hela världen att jag kommer göra det framöver. Det som nog är värst är att när barnen flyttar hemifrån så kommer jag bli fullständigt själv, jag som älskar när det är fullt med folk omkring mig och inte har något emot att barnen har LAN med många av sina vänner. De har LAN ofta men nu ska de ha ett "nyårsLAN", ända till nyårsdagen... *inte helt överlycklig*
Fast som sagt, har ju inte eg något emot det heller, mår barnen bra så mår jag bättre. Är alldeles för snäll men vad gör det? Mitt liv går ju ut på att finnas där för barnen, nästan allt jag gör är för deras skull...
Fredrik planerar flytta efter gymnasiet så dit är det ca 2,5 år kvar men Rasmus ska försöka komma in på Leksands Hockeygymnasium och då flyttar han redan om två år! Fatta vilket trauma! Fast det sköna är iaf att han vill att jag ska flytta med dit, han är så söt min lilla äskling. Men om det inte går så kommer jag bli en gammal ragata som or i sitt hus o bara jobbar och springer i skogen.... Känns rätt hopplöst tyvärr men bara lyckas vänja mig id mitt liv och bli kvitt separationsångesten så kommer allt bli såå mkt bättre!
Hoppas jag gör det snart bara...
Klockan går enormt långsamt nu men snart (om 2,5 timme) ska jag äntligen få gå hem!!
Ha det gott o simma lugnt!

Inga kommentarer: