måndag 2 januari 2012

Gott nytt år!

Mitt nya år började sådär... Först blev Fredrik så ledsen på mig för jag glömde köpa en sak inför 12-slaget och i hans besvikelse så blev jag den värsta föräldern någonsin, trots att jag bett honom om hjälp med vad jag skulle handla. O i mitt kämpande för att barnen skulle få så bra jul och nyår som möjligt så blev jag, såklart, jätteledsen på mig själv för att jag inte lyckades komma ihåg en så viktig sak. Allt slutade och började i krash.
Senare under dagen så fick jag äntligen göra ett känslomässigt avslut och det var nog det bästa som hänt på väldigt länge, allt ledde till flera nyttiga insikter och jag har lite andra saker som jag nog måste ta tag i framöver, vi får väl se hur allt löser sig. Det kommer lösa sig och bli till det bättre, frågan är bara vilken väg som är bäst att gå.
När det blir nytt år så har man en massa förhoppningar, man kommer med en massa nyårslöften och jag tror att jag givit mig ett enkelt men ack så svårt löfte i år... Om jag inte minns fel så gav jag mig ett liknande löfte förra året... Att göra mitt bästa för att MÅ BRA! Jag tycker att de flesta människor bör tänka igenom sitt liv, sanera vad det krävs för att man ska börja leva och framförallt vad som krävs för att man ska må bättre och se om sig själv, både fysiskt och psykiskt. Jag är på god väg på båda fronterna men tror faktiskt jag behöver lägga ner lite mer fokus på det psykiska än jag gjort hittills...
Trots besvikelsen för Fredrik så tror jag båda barnen var rätts nöjda med sitt nyår. Fredrik firade hemma med sina kompisar hos oss och vi käkade Tacos/tortillas tillsammans och sen LANade de resten av natten förutom en paus med massa raketskjutning vid 12-slaget. Rasmus var hos sin flickvän och hade mkt mysigt, enligt vad han sa sj iaf... Sj stängde jag in mig i mitt rum efter ha fått en massa avsnitt "Sons of Anarchy" av en av killarna på LANet, så jag hade lite att göra, kände mig lite ensam men tröstade mig med att ungarna njöt iaf. Man får bortse från sitt eget bara barnen har det bra.
Hundarna är lyckligt lottade och reagerade inte alls på alla smällare och låg hos mig, bara de får vara hos matte så är allt ok.
Appropå hundarna, var ju och hd-röntgade Tyke och fick resultatet nu i vecka, han har HD A på båda höfterna, sååå skönt men jag trodde inte annat heller.
Sen ahr jag nog bestämt mig för att det blir ingen schäfer för min del. Har senaste tiden börjat längta efter en grönlandshund och har bestämt mig för att om 2-3-4 år så blir det en sån ist för en schäfer. Ska få ta en kull på Stella som bor hos Mia Ågren och det väger tyngre än en helt ny ras känner jag. Då kan jag verkligen lägga ner mig på att htta ne hane som jag tycker om och eftersom jag verkligen har ångest över att jag gjorde mig av med mina grönlandshundar, spec de valparna som jag behållde så känns det här som det enda rätta.
Som avslutning måste jag bara säga att jag ser fram emot vad detta året har med sig, jag hoppas verkligen att det kan hända lite bra saker och att jag lyckas forts med att förbättra allt för mig sj och mina barn.
Vore ju inte helt fel om nåt spec och lite annorlunda ville hända, bara bra saker förstås.
Nej nu blir det snart sängen, ha en underbar dag alla kära! (Inte för att någon läser det här men ändå)

Inga kommentarer: