lördag 14 januari 2012

Kaos, inre och yttre...

Ibland funderar jag på om någon medvetet kastar mig mellan himmel och helvete...
Gårdagen började allt annat än bra. Jag vaknade efter endast 2-3 timmars sömn av den mest vidriga mardröm jag kan tänka mig, allra värst är nog att drömmen hade kunnat vara (eller bli) sann in i minsta detalj. Somna om var inte en chans att jag gjorde, fick sova 2 timmar mitt på dan ist. Fick lite gjort hemma men långt ifrån vad jag behövde.
På förmiddagen fick jag ett tråkigt meddelande som jag kanske förutsett men hoppades inte skulle komma. Känns lite i själen när man träffar någon och jag helt plötsligt känner mig "hemma" och denna drar sig ur av helt uppenbara anledningar. Visste nog att det skulle komma o var lite försiktigt i kontakten från början men gud vilken härlig person, tur att vi kommer fortsätta vara vänner som alltid tidigare...för jo, vi har känt varandra länge men kommit ifrån varandra några år. Hoppas på en riktigt god o givande vänskap, läääänge!
Jag hade några incidenter under natten vilka fick mig helt att fundera över mig, mitt liv och hur allt ser ut, hur jag önskar mitt liv just nu och i framtiden. Det viktigaste som jag insåg var nog att jag ska inte ge mig in i en relation förrän jag mår helt bra och känner att barnen orkar med det. Fram till dess ska jag bara njuta av tillvaron och allt vad den kan erbjuda!!
Igår insåg jag dessutom att det bara är en vecka kvar tills jag åker till Lysekil och marina, ska ha en riktig njuthelg m bl.a. god mat/vin samt spa! Två veckor senare ska jag dessutom på Takida! Ska bli helt underbart kul, längtar helt grymt mycket! Livet är fyllt av så enormt mkt trevligt just nu! Jag hoppas denna bra känsla håller i sig och jag får lite mer energi...
Nej nu är det allt dags att få lite sömn...ha en underbar dag mitt i allt livskaos m känslor, personer, vardagsmåsten o livet i sig!!

Inga kommentarer: