lördag 6 juli 2013

Vansbrosimmet!

Idag gjorde jag etapp 3/4 på halvklassikern... 
Gjorde för en gångs skull allt rätt, lyckades komma in på tiden jag hoppats på och allt var riktigt ok! Nöjd med resultatet!!
MEN...samtidigt var det idag som jag insåg vad en riktig klassiker innebär... Ensam på skidor i 9 mil, ensam på cykel i 30 mil...ensam simma 3 km(minsta bekymret) och sist men absolut inte minst... Ensam springa 3 mil!!
Insåg att jag får nog revidera min tanke kring det hela. Kan inte begära att någon ska hålla min såååå långsamma takt och d är orimligt att tro att jag ska bli snabb till nästa år, hur mkt jag än sliter för det.. Jag kan alltid bli bättre men all förbättring hos mig går sååå långsamt! Säkert 10ggn så långsamt som hos ngn annan. Ren krasst så är d så och inget som lär ändras inom en rimlig framtid. 
Detta i kombination m att jag inte har direkt optimal utrustning känns så där. Allt d här gör att jag överväger allvarligt att dra mig ur att försöka köra en klassiker nästa år. Hemskt att behöva slänga in handduken innan jag ens har testat men synd att slänga ut massa pengar o så blir d bara skit! 
Bara bita i det sura äpplet men minst sagt dags att inse sanningen! Jag är inte gjord för sånt här, ingen idé att låtsas nåt annat. Nu har jag ändå gjort en tjejklassiker o en halvklassiker. Får faktiskt vara enormt nöjd över bara dessa prestationerna. Man kan inte få allt och man ska inte ta sig vatten över huvudet. 
Iofs är d nog ganska dumt att dra ner på träningen nu när jag blir ensam... Risken är överhängande att jag tröst äter ist...kommer se ut som en julgris innan jul!"
Nu ska jag iaf sova. Jag o Rasmus ska iväg till Hammarö skärgård och fira min bror o brorsbarn för de har fyllt år.firandet kommer ske på en ö i Vänern. Ska bli riktigt trevligt!
Sov gott!

1 kommentar:

Peter sa...

Tycker att du kämpar på bra. Distansera låter lite jobbiga. För min del skulle nog simningen och cyklingen gå. Springa tre mil är lite övermäktigt. Bara sprungit 1,55 mil som längst och det var inget rosendröm för mina benhinnor. Tycker du ska fortsätta att kämpa och blir det övermäktigt i år finns det alltid en ny chans nästa år.