torsdag 18 juli 2013

Dygn fem efter operation...

Inte alls så ont, kan tom hosta utan att d känns som jag ska dö...(gör dock rejält ont fortfarande)
Har grejat i köket, diskat o plockat tvätt nu på fm men det tog rejält på krafterna! O det är främst jobbigt att stå upprätt, min bukmuskulatur är helt kraftlös. Det är precis som jag aldrig tidigare använt magmusklerna tidigare alls... Men som sagt, är ju bara dygn fem efter operationen så det här är riktigt lovande!
Måste ge mig på gräsklippning idag, försökt få ungarna göra det men det har varit helt omöjligt! Nu går det verkligen inte vänta längre! Jag får ta det i riktigt små etapper och låta bli pressa mig för en gångs skull...viiiilaaaa mycket! Hinner jag inte klart idag är d inte nåt att göra åt, då gör jag resten i morgon! Men jag har ork ändå! Kryper i hela kroppen kan jag lova...nu jäklar ska jag försöka bli lite nöjd åtminstone även om jag kommer vilja så mkt mer. 
Frustrerande det här, är så tacksam över hur snabbt jag återhämtar mig o att det inte verkar bli några komplikationer än så länge *peppar,peppar,taiträ*
Mest ledsen är jag över att jag missar cykelvasan o att jag hade en op inbokad för att korta mitt befintliga ärr o rätta till naveln, den är åt h*lvete numera. Surt men inte mycket att göra nåt åt, är ju petitesser eg om man ställer d emot att jag faktiskt kunnat dö...

Inga kommentarer: