onsdag 10 juli 2013

Psyket vs mat

Har en fundering om det finns intresse av att jag skriver en del om mat, människor relation till mat och varför man väljer att överäta (äta mer än kroppen behöver), min ide om varför det är så. Det kommer inte vara vetenskapligt dokumenterat men de kraftigt övervikt har oftast (troligen så mkt som 95%) samma typ av problematik.
Finns det någon om skulle vilja läsa om detta? Om det finns det så kommer jag antingen skriva i den här bloggen eller starta en ny blogg som enbart kommer handla om det mentala, varför man gör vissa val och hur det mentala står i relation till mat, vad mat kan symbolisera vid olika tillfällen, måenden osv.
Hör av er till mig, antingen via mail: svartisens@hotmail.com  eller skriv i kommentarsfältet nedan. Det går även skicka ett sms men just nu har jag en tillfällig mobil i några dagar till så jag kommer inte kunna läsa det förrän slutet på den här veckan, alt nästa vecka. Mobilnumret är iaf 070-9962905
I vilket fall så kommer jag skriva i omgångar för det är såpass komplext och blir lätt långdraget så jag kommer dela upp det. Troligast kommer jag inte på allt som jag vill skriva om direkt heller...
Ska försöka skriva om hur vansbrosimmet var de närmaste dagarna oxå...återkommer med det!
Ha det gott, nu har jag 4 nätter kvar, sen semester 2 veckor; YAY!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Japp jag är väldigt nyfiken och vill gärna läsa! :) Fixa telefon snart hörre...!!!
Mia

Anonym sa...

Skippa socker socker socker....ät inget bröd, potatis, pasta...alla kolhydrater finns i detta. Grönsaker ( ovan jord) bönor, fisk , kyckling och kött allt tillåtet. MVH Glufs

Unknown sa...

Vore allt så enkelt skulle det inte finnas överviktiga. Att tro stt man löser sjuklig fetma endast m jjälp av diet är naivt, bearbetar man inte grundproblemet så faller man tillbaka... Det finns en miljon svenskar, minst, som är expert på mat. Många av dem vill skryta om sin prestation/viktnedgång, håller föreläsning om mat o livsstil men jag har firtf inte hört talas om ngn som förklars varför man är kraftigt överviktig.

Unknown sa...

Hämtar du den på vänerns botten?