söndag 2 juni 2013

Rörigt o tankespinn!

Nu är snart natten slut o jag är rätt trött o sluten, längtar hem. Inser att det är nästan alltid vid den här tiden jag bloggar. Kanske beror det på att vi har det ganska lugnt på jobbet mellan 4-5.30, oftast iaf. Ibland är det allt annat än lugnt. 
Hade en dust med Rasmus igår kväll igen och det är väldigt frustrerande att vara på jobbet och känna att man inte riktigt har den kontrollen/kollen som jag skulle vilja ha. Men någon gång kanske det går in. Tror att tonåringar är helt obildbara, ganska dumma och framförallt rätt tröglärda individer...
Jaja, en herre som kan förvänta sig en rejäl åthutning ligger förhoppningsvis hemma o sover just nu (säg inget till honom men han vet nog vad som väntar...)
Idag ska jag skynda mig hem och se till att  jag får sova snabbt. Ska upp rätt tidigt för att träna m Adam och sen ut på en cykeltur m Peter. Längtar verkligen ut igen! Ska försöka hinna plantera några blommor oxå, fick ju några stora urnor av Peters mamma som jag inte hunnit göra i ordning... Få se om jag hinner fixa amplarna oxå, är ju ingen kris om jag inte hinner. 
En natt kvar sen ledig några dagar. Välbehövligt!! 
Har så mkt tankar som spinner i min hjärna just nu att jag tror jag uppfattas som lite rörig. Tankarna hoppar från framtidsplaner, dagens göromål, glädjeämnen, sånt jag är irriterad på, förhoppningar/önskningar, funderingar kring framtiden, nuet och framförallt varför jag inte kan få ett facit för livet?
En sak jag blir lite (läs: väldigt ledsen) ledsen över är när vänner i min närhet hoppar på mig och säger åt mig att jag inte mår bra av att jobba natt för att jag tycker det är tråkigt att sova. Visst, ibl sover jag inte så bra men det beror mer på andra omständigheter. När jag jobbade dag/kväll så sov jag knappt nåt alls så dagens sömn är rena drömmen. Men det är inte det som det handlar om. Jag menar inte alls så, jag menar att det är tråkigt att behöva sova när man kan göra så mkt annat kul. Det händer ju ingenting när man sover, man ligger där i sin säng och får absolut ingenting gjort! På sin höjd är det sköna drömmar... Men man måste ju sova och jag sover faktiskt! MYCKET! Så det har jag inga problem med. Bara att jag är så uttråkad av att vara tvungen att sova, jag är väl lite konstig...
Idag är jag trött o sliten så det ska bli skönt att få sova ut. Sen är jag redo igen!


Inga kommentarer: