måndag 9 juli 2012

En välfylld semester avslutad...

Ojojoj, för hur kan man annars sammanfatta min semester?!
Vi började m att fira midsommar i Lysekil hos Marina och Anders. Vi kom dit på midsommaraftons eftermiddag, jag tog en promenad m hundarna medan vi väntade på att Marina skulle komma hem från jobbet, Anders underhöll Rasmus under tiden. Vi åt middag ihop m deras granne, massa god mat o gott vin!
Dagen efter fick vi oss en rejäl promenad som kunde slutat dåligt. Som tur var löste sig allt ändå till slut... Vi åkte in till Lysekil på kvällen, käkade en helt underbar middag på Pråmen i hamnen, förrätten var helt grymt underbar!! Efteråt gick vi hem till Camilla och Tobbe, drack lite gott vin o pratade. Rasmus o Samuel tog sig en sväng ner på byn för att kolla på cruisingen...
Söndagen åkte vi hem tidigt för vi skulle fira brorsan och Filip i Strand.
Väl hemma så påbörjade jag den fortsatta renoveringen av köket. Rev ut all panel, köpte ny och har satt upp 2/3. Helgen efter midsommar blev det en spontantripp till Myrviken/Kinderåsen och Malin tillsammans m Ulrica. Vi var bl.a. på Brolle på lördagen och hela helgen blev helt underbar!
Den här veckan har jag ägnat åt rekreation och haft en väldig massa möten mm, tiden räcker liksom inte till allt som man måste hinna.
Forshaga festivalen började ju på onsdagen oxå, jag hade bara tänkt mig delta i den i form av att gå till parken på fredagen men ops...blev visst lördagen oxå! Nu har jag nog fått mitt lystmäte på fest tillfredsställt för en väldigt lång tid...
Idag är det åter till verkligheten och vardagen som gäller... Min arbetsvecka är helt galen denna vecka men det kommer definitivt generera i lite xtra i kassan...skönt! Tänkte fylla på min komp oxå för när jag känner att jag behöver vara ledig i höst/vinter.
Nä nu blir det att kavla upp ärmarna, göra mig redo för ett träningspass sedan handla, laga mat o sova en snabbis! Ha det gott o njut av sommaren...

Inga kommentarer: