tisdag 19 augusti 2008

Fullt upp men bara regn...

Nu var det ett tag sedan jag bloggade men jag kanske ska uppdatera om senaste tidens händelser...
Jag och Fredrik gjorde en visit hos Marina, först i Falköping och sedan hemma hos henne i Brastad, Lysekil. Vi kom dit förra söndags kvällen och startade direkt med att fiska kräftor. Det hade nappat rejält dagarna innan och de fick då ca 400 kräftor men vi fick bara 40 st men det räckte ju mer än väl. Det regnade ju som det har gjort hela min lediga tid så det var kanske bra att jag fick vänja mig. Fredrik var helt fantastisk, han klagade inte en endaste gång...
Dagen efter åkte vi till Brastad och njöt av en regnfri dag och gick en lång promenad med Marinas hundar och tittade efter svamp. Det var hur skönt som helst. På tisdagen åkte vi ut och fiskade, det regnade i vanlig ordning och det nappade dåligt men vi fick 4 makrillar och en lyrtorsk så lite fick vi iaf. På kvällen käkade vi god mat, Anders hade rökt en massa olika fisksorter och olika sorters musslor och så västerbotten paj, jag önskade jag kunde ha käkat så mkt mer men är man mätt så är man... Vi fick ta med oss resterna hem på onsdagen och det var inte fel.
Vi åkte hem på onsdagen och då kom jag på den lysande ide'n att bjuda mina och Mats föräldrar på en kräftfest/fiskparty och det var lyckat. Anders jobbar på Bengts fisk i lysekil så vi hade köpt med tonfisk och marulk som vi grillade oxå plus alla rester och kräftor som vi fick med från Marina. Alla var väldigt mätta och nöjda efteråt, mamma jobbade så hon missade alltihop. Det går ju inte alltid att få ihop så alla kan. Jag är ju upptagen i 4 helger framöver tex så...

I fredags så åkte jag till Leila för den årliga Norrköping/ Nyköping utställningen. Det var helt underbar helg men fy vad det regnade!!!
Till Norrköping kom även Madeleine med Alma och Anders och Anna Maria med Curage, vi hade en väldigt trevlig träff. Båda har verkligen utvecklats och blivit väldigt fina. Resultaten blev 2a o 3a i både bästa hane och bästa tik. Hur bra som helst!! Fullständiga resultat på www.svartisens.se Geisha blev dubbelchampion!! Vi avslutade med att firas hos Leila med vin, alkoläsk och grillat, inte helt fel men vi var så trötta så vi la oss tidigt för att vara pigga inför morgondagen...
Regn, regn, regn. Inte uppehåll en sekund! Jag är så trött på regn att det står mig upp i halsen,Geisha blev BIR och gick vidare till finalen, både i gruppen och avelsgruppen men det var ingen lätt match att hålla henne torr.
När jag åkte hem senare på kvällen var alla kläder blöta som jag hade med mig o jag fick låna en fleece av Leila för att ha ngt torrt på mig under resan. Jag var bara så fruktansvärt trött och ville hem så fort som möjligt...
Mats lag i Färjestad hade spelat säsongens första cup under söndagen och de vann den stort, Grattis Mats m grabbar!! Kul med en sådan start, ny med laget och allt!!
Nu håller jag på och pluggar iför en tenta på fredag så jag hoppas jag hinner klart allt jag ska läsa innan.
Till helgen är det arbetshelg för SPHK, helgen därpå är det barmarks seminarium i Filipstad och helgen efter det är det grönlanndshundträff i Kärringforsen, Björbo,*puh* Men kul ska det bli!!

Tills nästa gång, torka torrt mella varven!!

Inga kommentarer: