fredag 8 augusti 2008

Sista jobbhelgen står på tur...

Idag har jag varit och hälsat på Leif och Camilla som har en bror till Mani. Det är en mkt vacker och mysig grabb. Garp var med och vi tog en skogpromenad med dem. Det var härligt att se far och son tilsammans och att de gick så bra ihop trots det var ett år sedan de sågs sist. Jag tror även husse och matte tyckte samma sak. Vi bestämde att vi ska försöka träna tillsammans nu i höst. Det är så roligt med träningskompisar, inte lika kul att träna själv men det går det med.

Jag längtar efter hösten nu så jag får komma igång med träningen av både mig själv och hundarna. Mats har kommit igång så bra med sin egen träning att jag få väldigt dåligt samvete, men jag ska ta mig i kragen nu när jobbet snart är slut. Har bestämt att om en dryg vecka ska jag börja, har lite att göra innan men sen! Hoppas vädret inte blir för varmt bara...

Ja, som sagt nu är det sista helgen jag jobbar på sommarlovet och jag kommer inte ta något extrajobb fram till skolan börjar för jag måste plugga inför en tenta. Sen måste jag få vara ledig litegrann innan pluggningen startar.

Rasmus åkte idag till Ludvika för att delta i Finnmarksturen. Cykelklubben gör det som en studieresa med tävling och de ska ha det så mysigt. Inga föräldrar är tillåtna och barnen har varit så spända inför detta. Det blev 10 ungdomar som stack iväg med ledarna. Ha det så kul!!

Nästa helg är det dags för Norrköping/Nyköping, utställning. Det ska bli så skönt att sticka iväg med några av hundarna och vara med Leila hela helgen och bara snacka hund och ta sig något glas vin kanske... Vi brukar prata inpå sena nätterna och de verka som det finns hur mkt som helst att prata om. Jag ska ställa Geisha och Manis bror Ozzy, som bor i Arvika. Nu hoppas jag verkligen det går vägen med Geishas cert så hon blir klar någon gång. Håll tummarna!

Nej, nu ska jag plugga... Ha det så gôtt i det svenska sommarvädret, så ses/ hörs vi!!

Inga kommentarer: