tisdag 4 september 2012

Tänk så olika det kan vara!

Har haft en superbra träning idag trots att förutsättningarna absolut inte varit de bästa. Sov inget i natt, hade massa ärenden på förmiddagen så jag fick inte sova förrän kl 13.30, var tvungen gå upp kl 17 för att hinna med allt innan träningen. Eg var träningen inställd för min del pga ett föräldramöte men när jag vaknade meddelade Rasmus att d inte blev nåt föräldramöte o jag skyndade kolla om d fanns plats kvar på träningen.
Stressad som vanligt skyndade jag mig att städa lite, rasta hundarna, handla, fixa tvätt. Självklart hann jag inte äta i vanlig ordning så den enda maten jag fått i mig var två pitabröd m ost. På väg till träningen så drack jag lite proteindryck m havregryn i för att inte träna helt på tom mage eftersom det nästan alltid slutar i katastrof.
Träningen idag var en cardio/styrka-workout som Linda kallar Gymix, d den är lite mindre cardio jämfört m torsdagens träning o man har möjlighet att lägga på mer vikt ist. Vi använder delvis pilatesbollar och hantlar/vikter, kombinerar detta med mer pulshöjade övningar m stegkombinationer o annat kul. Idag låg fokus på rumpa, knä/ben samt axlar. Plus mage som ingår i alla pass. Det jobbigaste m dagens pass var att gårdagens pass på gymmet var exakt samma muskelgrupper (alltså, jag hade en rätt ordentlig träningsvärk redan...). Jag gjorde iaf mitt bästa, lyckades inte ha de vikterna hela passet som jag ville men gjorde iaf några övningar. Sen sa händerna ifrån :-( Det är verkligen inte kul m mina smärtor i händer och fötter, har sökt för det sååå många gånger men ingen hittar något! Kommer troligen inte få hjälp förrän jag är helt handikappad o då säger de nog:"- Om vi hade vetat om det här från början hade du aldrig behövt bli så här dålig men nu kan vi inte göra nåt längre, nu är allt försent!"
*bitterfittanhartalat*
Men träningen var helt super, mådde sååå bra! Trots träningsvärk o annan smärta!
En snabb tur hem efter träningen, duscha, plocka ihop grejer sen stressa till jobbet. Han få med mig en proteinshake men inget annat i matväg, blir nog en hungrig natt...tur att jag har havregryn o jordgubbar där iaf!
I mrg ska jag iväg och få naglarna fixade för första gången. Har längtat efter att få fina naglar i flera år men nu äntligen har jag beställt tid och ska få fina naglar :-) Ska göra en sk nagelförstärkning m biogel. En kompis har haft detta och de har hållit även när hon jobbar och hon har verkligen ett fysiskt ansträngande jobb. Jag hoppas detta är något för mig, att det fungerar. Ska bli sååå kul!
Efter detta så ska jag stressa hem och träna, måste förbi Peter och hämta mina wristbands eftersom jag ska köra bröst och bisceps i mrg. Få se om jag minns förra gångens (när jag körde det här passet) teknikträning. Hoppas det. Inte kul när man kör ett pass med helt fel teknik, blir så ledsen på mig själv då...
Ang maten...ja som ni förstår så fungerar maten sådär just nu. Har köpt och ätit en del godis, inga massiva mängder men mkt mer än jag eg har samvete till (allt mer än inget alltså). Måste nog ta och skärpa mig ordentligt på den fronten, ska lägga upp en plan för hur mitt tänk ska vara under veckan.
Hittills har jag inte kommit igång nåt spec m pluggandet men ska ändra på det nu i natt. Nu är det fokus som gäller. Följande ordning ska gälla: barn, jobb, skola/träning, hemmet och (sen skäms jag faktiskt för vad som kommer så sent som på femte plats *hoppas du kan förlåta mig, i hjärtat kommer du på högre plats*) Peter...
Så nu blir d fram m skoldatorn o alla papper o bara börja plugga innan jag blir för trött...

Inga kommentarer: