tisdag 18 september 2012

Resumé gårdagens träning!

Igår hade jag sån enormt grym träningsvärk i framförallt nedre delen av ryggen och baksida lår men även mage och axlar. Hade så ont att jag undvek böja mig ner utan böjde hellre på knäna! Fanns ju bara en sak att göra; träna! Och måndag som d var så blev d ett Gymix pass m Träningsverkstan. Helt underbart pass som tog bort den värsta smärtan. Denna gång använde vi oss av pilatesboll, hantlar och viktskivor. Hade grymt ont i början men ju varmare kroppen blev desto mindre ont hade jag, i slutet av träningen kände jag nästan ingenting!
Idag blir det ett styrkepass på atleten, fokus kommer troligast bli baksida axlar och bröst, få se om jag lägger till något mer. Allt beror ju på hur det känns och hur tiden/orken räcker till. Är just nu lite sliten trots att jag inte ökat träningen något spec, misstänker att det kan ha en hormonell förklaring men detta är ganska nytillkommet så jag måste väl lära mig hur jag fungerar först. Lite frustrerande men inser att jag o min kropp förändras och vi behöver lära känna varandra i denna nya tappning ;-)

Inga kommentarer: