måndag 10 september 2012

Positivitet!!

Fick lite negativ respons på mitt förra inlägg... Tror kanske det är lätt att missförstå mig, jag menade inte alls så. I perioder är mitt liv påfrestande men min inställning är nästan alltid att allt löser sig till det bästa bara man har en positiv inställning och man projicerar en positiv resultatbild av det hela. Tänker man negativt o bara ser negativt på allt som sker så kommer det naturligtvis bli negativt. Ser man däremot positivt på saker och ting så blir det dels lättare att ta sig igenom, oddsen för att det ska bli bra är dessutom mycket större. Varför föreställa sig det värsta och lägga en mängd energi på negativitet o destruktivitet när man kan se positivt och ljust på framtiden?
Jag tror detta är viktigt för inställningen på livet i allmänhet, hur man väljer leva o hantera allt.
Var glada, positiva och tyck om era liv så kommer allt gå så mycket bättre och lättare!!

Inga kommentarer: