söndag 8 februari 2009

Två dagar med yrkesförberedande praktik...

Jag hostar fortfarande som en galning men eftersom jag har varit sjuk de 3 första praktikdagarna den här veckan så kände jag att jag var tvungen att gå de två sista. Hostan är mkt lugnare inomhus så jag har faktiskt klarat den riktigt bra.

De här dagarna har jag eg inte gjort så mkt men jag har iaf satt en 3-vägskateter, urin, (lika tjock som mitt lillfinger) på en man. Jag har gett fragminspruta och delat medicin. Jag har lite panik över att inte hinna med att lära mig det jag ska hinna innan praktiken är slut. Min handledare är iaf väldigt bra, hon ger tydliga och klara instruktioner och jag tycker det fungerar bra med personkemin. Idag har jag haft huvudansvaret för 2 "egna" patienter och det har varit lärorikt.

Jag skulle ju eg ha åkt till Furudal den här helgen men hostan satte stopp för det. Men Geishas son, Dumle, som bor Leila blev iaf BIS av 119 samojeder och hon fick BISuppfödargrupp. Svartisens Arvid blev 5a bästa hane, ck, och Svartisens Spira blev 2a i bruksklass med ck, jag vet inte om hon placerade sig i bästa tik. Jag ska ta reda på lite bättre resultat o lägga ut på hemsida. Arvid med husse var med på linkörningen idag och husse var nöjd med resultatet. Mer info om draget kommer oxå. Att man kan sakna o önska att man var på plats så mkt...


Garp då... Har är inte helt ok. Han är slö och verkar inte så pigg som jag hoppats på. Han har svart kletig avföring och det tyder ju på att han blöder från mage och tarmar fortfarande. Måste ta kontakt med veterinären igen. Vi får se om det blir i mrg eller på måndag. Jag har iaf ökat maten, det är lite knappt med 200gr blötmat för honom. Jag är så orolig...
Han har fått varit hos mina svärföräldrar fredag och lördag eftersom jag har jobbat och Mats har varit i ishallen i vanlig ordning. Jag ville inte lämna honom ensam hemma, barnen är ju knappast hemma o kan ha koll, de flänger ju överallt.

Nu ska jag gå och sova...
Ska bara kolla in hur det går för Håkan på www.femundlopet.se
Just nu ligger han på 34e plats, ganska bra gjort för en rookie med lånade hundar...

Inga kommentarer: