tisdag 10 februari 2009

Nu är han borta, finns inte mer...

Nu har han fått somna in, slipper lida något mer. Vår veterinär på Solstadens var helt underbar, han gjorde allting rätt. Vi har nu känt varandra under många år och har även jobbat ihop oc det blir lättare då.
Tack Jörgen för att du är den du är och ställer upp så här, du är verkligen guld värd.

Igår på promenaden...


De sista dagarna har Garp tacklat av ganska mycket, han har inte varit pigg alls och inte velat göra så mkt. Han har ätit ganska dåligt och druckit ännu sämre, mest legat och sovit, helst i mitt knä eller i min säng.


Vi njöt av det fina vädret.

Igår blev det iaf en lång skogspromenad, han gick lös för första gången sedan han var 1½ år. Det fanns ingen vilja alls att jaga som han normalt har/haft. Men vi fick en alldeles underbar tur, båda två njöt av den i fulla drag, jag grät nog halva tiden men det kändes iaf väldigt bra.



Rasmus och Garp idag på förmiddagen, Garp fick ett grisöra och de låg och kelade på golvet en stund.

Tack, älsklingen min, för den fina tiden vi fick tillsammans. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag saknar dig enormt, hur ska jag klara mig utan dig:'-(

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Vi sörjer med dig. Den störste och mäktigaste samojeden som någonsin gått i ett spann har gått ur tiden alldeles för tidigt. Han var den vita krigaren som fick andra samojeder att blekna.

Vila i frid, Garp.

Vi beklagar sorgen/
Anders, Anna-Maria, Kurage och Nina.

Unknown sa...

Han var mitt allt, tomheten som långsamt kommer hos mig nu är helt bedövande. Jag kan inte fatta, hur ska jag klara mig utan honom, hur kan detta ha hänt?? Varför just han?? Trots vi har de andra hundarna så gör det så ont inuti mig, han var min själsfrände...

Unknown sa...

Lider och gråter med dej... Förlorade min Chappe för några år sen, han var min hjärtas hund så som din Garp...

Marie

Anonym sa...

*Gråter* KRAM..

Tjej 87 sa...

Mina tankar är också med er! Ursch, tråkigt o ledsamt är inte ord som är starka nog! Beklagar verkligen! Världen är grymt orättvis tycker jag!!! MASSA KRAMAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Hej Sofia!
Såg det tråkiga som har hänt. Garp var en fantastisk hund och Bamse såg verkligen upp till honom de gånger de träffades. Vi beklagar sorgen men han lämnade sin avkomma vår älskade Bamse efter sig och vi är honom evigt tacksam för det.
Många kramar från Bamse med familj

Anonym sa...

Tänker på dig !
Kram Pernilla & Bivvilis ligan