måndag 23 februari 2009

Måndag; åter vardag och helgen är över!

Ja helgen blev full med en massa som jag var bara tvungen att göra. Lördag fick jag lite sovmorgon och sedan bar det av för inkörning oh test av spannet jag ska köra på Polardistans. Det blev en helt otrolig tur på ca 4 timmar, Christina var med och lånade mina grönländarvalpar. Hon tyckte det var viss skillnad på spannet, de har sådant tryck i sin dragvilja att det inte är riktigt att diskutera att stanna och greja lite med hundarna. Vi hade inte så bra ankringsmöjligheter, mitt ankare bet lite bättre än hennes så jag fick hjälpa henne då det krånglade, trassel mm. Det är så skönt att vi kan hjälpas åt och att hundarna fungerar så bra som de gör. En av hundarna gick inte så bra som jag önskat så till turen på söndagen så bytte jag ut den mot en annan.
Efter jag kört på lördag så skulle Fredrik iväg på invigning på den nya ungdomsgården i Forshaga, han och två kompisar skulle lana hemma hos oss sen så de blev inte långvariga, jag åkte hem och lagade mat och hämtade grabbarna när maten var klar. De skulle ju göra iordning på Fredriks rum så de kunde sitta där och det tog sin runda tid kan jag lova.
När jag äntligen kom i säng var kl 01.00 och inte kunde jag somna direkt heller (jo, visst ja, jag hade ju täkt sova i tält men det blev för sent o jag var för stressad och trött så jag la det på framtiden), jag somnade vid 5-tiden och då spelade grabbarna fortfarande... Mats vaknade vid halv 6 o sa till dem att lägga sig...
Jag gick upp halv 9 och åkte iväg för att köra igen, jag ville komma iväg tidigt så jag inte körde hela dagen.
Det hade fallit minst 2-3 dm snö under gårdagen och natten och nu var det töväder.
Jag har aldrig varit med om liknande, släden fastnade i snön och bromsade jag så satt bromsen fast tills jag sparkade loss den. Hundarna fick verkligen slita ont men herre gud vad de jobbade. Jag var supernöjd, de verkligen slet. Vi körde bara i 2 timmar men de var tröttare idag än igår... Nu vet jag vilka hundar jag trolige n kommer att köra, jag hoppas att ingen av tikarna går i gång och börja löpa, vi ska inte ha någon parning på fjället, även om hundarna har en viss vana av det... *skratt*
Efter detta var det bara hem o greja och jag längtade efter sängen... Men allt var inte klart förrän kl 23.30. Det är ju helt hopplöst! Jag kommer aldrig i säng i tid. Det ska jag göra i mrg...
Synes!!

Inga kommentarer: