onsdag 18 februari 2009

Livet måste gå vidare...

Man lever i ett slags vakum och det känns inte riktigt som om han är borta, att han bara är ute en sväng och kommer snart... Men tomheten och saknaden är där hela tiden.
Hur allt är så måste ju livet gå vidare, resten av världen stannar ju inte upp bara för att vi gör det. Barnen ska ju träna, gå i skolan osv. Vi jobbar, går i skolan/praktiserar, lagar mat, skjutsar till och från aktiviteter och tränar själva. Allt går vidare, vad vi än tycker. Men det är bra oxå, man hinner inte gräva ner sig fullständigt utan allt måste ju fungera, kanske inte med ett leende på läpparna alltid men det hade man ju inte tidigare heller.
Ja, jag har ju missat en hel del dagar på praktiken och just nu måste jag ta igen det. Det är slitigt men det måste ju gå, jag tänker inte ha kastat bort allting för att detta har hänt.
Igår hade jag min halvtidsbedömning, de hade inget att påpeka på speciellt men ville kanske att jag skulle se det mer som ett inlärningtillfälle mer än ett jobb. Först då kom jag på att jag nog ser praktiken som arbete, inte som inlärning/praktik. Jag vet inte hur jag ska kunna lära mig detta, ändra mitt synsätt men på någotvis så ska det gå. Men det var lite roligt att höra att de tyckte väldigt bra om mig och vad jag gjort iaf. Sånt värmer och bidrar till min känsla att jag hittat rätt.

Jag försöker hinna med och köra hund en hel del för Polardistans närmar sig med stormsteg. Jag kanske borde köra mer än jag gör men?? jag hinner/orkar inte allt. Vi försöker få så mkt träing det går iaf. Håkan tog med Mani i helgen och körde 2x3 mil i Nornäs, jag hoppas jag får ett polarhundprov 2 på honom, då saknas bara ett men viktigast är dock att han fick lite xtra snömil i benen.
Familjen Nisula erbjöd mig att få låna 4 hundar till Polardistans så jag kan köra släde 160 ist. Jag har haft en del ont i ryggen och ont i en vrist som inte går över så när de erbjöd mig detta och föreslog slädklass ist så var det en enorm lättnad. Nu har jag varit och beställt alla grejor jag behöver till tävlingen, jag bara väntar på att de kommer till butiken så jag kan hämta dem...
Det blev dyrt ska jag säga men allt är saker som jag måste ha eller som kommer underlätta enormt. Det är bara att bita ihop och betala.
Jag längtar så fruktansvärt till det är dags, kommer jag att fixa det? hur kommer hundarna att reagera? Klarar mina två detta?
Jag ska köra en del med Nisulas hundar innan så jag vet att det fungerar. I värsta fall får jag köra med 5 från dem och lämna Sol hemma men jag tror inte det borde vara några problem.
Nu ska jag käka lite och sedan upp till Horrsjön för en ordentlig genomkörare, jag ska försöka vara ute gärna 3-4 timmar tänkte jag. Får nog ta med lite fika tror jag...
Ha det gott!!

Inga kommentarer: