måndag 17 november 2008

Jag längtar...

Sitter och planerar inför Polardistans. De har lagt ut kartan på deras hemsida nu så jag sitter mest hela tiden och drömmer om tävlingen.
Jag inser att jag behöver införskaffa en multifuel-brännare till stormköket, en riktig pannlampa och ett Thermarest liggunderlag.
Maten är något jag oxå har funderat på. Jag undrar om jag ska förlaga all mat så jag bara behöver värma maten, dels så blir den klar mkt snabbare och jag sparar på bränsle. det är dessutom ganska troligt att jag kommer att vara så trött att jag låter bli att laga mat o jag lär ju inte bli piggare av att inte äta. Jag ska snart börja kolla om jag kan äta energibars o energidryck, kanske äta en i veckan så kroppen vänjer sig. Hundarna ska oxå vänja sig vid snacks så jag måste leta rätt på ett bra recept som jag kan göra snacks av.
Ooh, det ska bli så kul och spännande...Tänk om jag verkligen, mot alla odds, klarar det??
Innan skolan ska jag köra en stund på min nya cross-trainer, pappa har lånat ut en till mig, och i kväll ska Mats med mig och köra hund, det kommer nog bli minst 15 km, jag hoppas på mer men vi får se hur klockan springer iväg, sova måste man ju oxå göra.
I mrg ska jag ut o springa, Mats har lovat följa med, han är dock förkyld o ska gå ist. På onsdag blir det körning igen, ev på torsd oxå. Annars ska jag springa då, vi får se. Jag måste komma igång iaf. Kanske stickar jag upp till Molkom och kör på torsdag, det märks.
I morgon ska kanske en tjej komma o kolla på Starke, jag hoppas jag hittar ett bra hem till honom. Det är inget roligt att ha det så här. Vet inte hur det ska gå, jag vill ju eg inte avliva honom men det är väldigt viktigt att han hamnar rätt, annars är avlivning bättre. Hemmet är ju viktigast.
Ja idag blev det långt o massor, ja så är jag, en massa tankar som spinner hela tiden, om hur det ska bli, hur jag ska ha det, vad jag vill och önskar och hur jag ska vända det till att bli bra...
Må gott**

1 kommentar:

Anonym sa...

haha nädu, inget polardistans för mej denna säsong. ekonomin när man blir arbetslös o har för många hundar själv, kan du ju tänka dig hur det blir...vet inte hur ja ska ha råd med hundmat ens.. :-(
Ja, jag har ett thermarest här som jag EVENTUELLT kan tänka mej o sälja. Har använt det bara en eller två gånger.
Denna säsongen ska vi köra de kortare distanserna för att hitta den där riktiga superglädjen! :-D