torsdag 26 juni 2008

Jag har gjort något annorlunda...

Egentligen är det inte så speciellt men ganska stort för mig. Jag har tankat min bil med etanol (blandat med bensin men ändå)!! En granne berättade för oss att han körde sin bil på etanol utan att ha konverterat den. Han tipsade om en sida på nätet som berättade om i vilken blandning som just ens egen bil kan gå på. Sagt och gjort jag kollade in siten och min bil kan tydligen gå på 100% etanol. Jag är skeptisk av mig så jag tänkte att jag får iaf börja med att blanda den o ser hur bilen går. Och idag var det ju dags att tanka. Jag tankade 70% etanol och 30% bensin, 95 oktan. Det är ju lite spännande. Bilen har nu gått ca 3 mil med etanol i tanken utan problem. När jag startade och körde ut från jobbet så hostade den till 2 gånger sen gick den hur bra som helst. Den drog ju lite mer, typ 1,1-1,2 liter per mil istället för 0.93 liter per mil men så länge den inte drar mer än 1,3 så går den billigare...
Ha det gôtt så ses vi

Inga kommentarer: