torsdag 26 september 2013

Vakna och sakna...

Jobbar natt igen, lite lugnare fram på småtimmarna och då tänkte jag slå på stort o försöka knåpa ihop ett blogginlägg. Var rätt länge sen nu...
Har varit helt sjukt trött sista veckan, sover vansinnigt mycket! Vissa dygn har jag sovit 11-14 timmar, de andra 7-9 timmar. Det är mycket mer än normalt för mig, jag kan ha enstaka dygn som jag sover mer på annars men det här är helt vansinnigt! Har försökt tänka igenom vad som kan vara för fel men har inte funnit någon anledning som det kan vara. Till råga på allt så blir jag ju så fruktansvärt sötsugen när jag är så här trött och sliten oxå, inte bra för min vikt. Börjar se ut som en flodhäst!! Ska börja m c- och d-vitamin och hoppas det blir bättre. Ska även äta krom och magnesium, även detta ska göra sömn o sötsug mindre. 
Jaja, sluta gnälla tant!!
Har sista tiden saknat att vakna bredvid någon (ja, inte vem som helst alltså!!). Vi ses ju rätt regelbundet men sover inte så ofta hos varandra. Har blivit mer sällan sista tiden även om vi ses lika ofta eller oftare... Jag vet inte vad d gjort som att jag saknar känslan av honom bredvid mig men så är det. Blir väl bättre längre fram. Jag tror jag är i en "mys-period" just nu...vad tror ni? Det är iaf mkt mysigare att få kura ihop sig i ett par armar ist för att få ligga ensam i en stor kall säng. 
Fredrik har skaffat sig en valp, en leonberger, tillsammans med sin Josefin. Sååå go och mysig. Kan lova att det är skillnad mot att ha Samojed! Han hittar inte på lika mkt saker, var rumsren på en gång, tuggar inte på allt o ingen jaktinstinkt. Däremot är han inte lika sugen på att springa o gå långa promenader. Ska bli intressant att se hur det kommer bli i framtiden. 
Ska "springa" Lidingöloppet 15km på lördag, är hur otränad som helst så jag får väl vara glad om jag klarar det på 2,5 timme. Mina tävlingskamrater får ha långt tålamod med mig, i värsta fall tröttnar de o dumpar mig i Stockholm...så jag får ta bussen hem!
Vi åker över dagen o Peter har lovat vara hundvakt stackarn...får så dåligt samvete när han får ta hand om mina saker, tyvärr har jag inget val då Fredrik är upptagen och Rasmus är i Gävle...
Snart får jag äntligen åka hem, önskar jag ska vakna pigg i eftermiddag. Har någon energi till övers så skicka det gärna!
Hugo
Så här känner jag mig just nu o avstår därför från gymnastiska övningar...


Inga kommentarer: