onsdag 30 november 2011

Nu har jag nog börjat komma igång!

Sitter på jobbet och funderar lite. När man jobbar natt och natten börjar gå mot sitt slut så r det lätt att bli sittandes och fundera. Det kan vara allt från framtidsplaner, det förflutna men även hur dagen varit och planera nästkommande dag. I natt blev det hur min dag har varit och spec min träning. Igår tränade jag en sk gymix, en träning där vi kör varierat i olika perioder. Igår var det med hantlar och matta, vi gjorde massa nya övningar och jag vaknade i eftermiddags med en svår träningsvärk i benen, rumpan och axlarna. Idag var det boxercise som gällde och jag vacklade mig iväg dit och väl där tänkte jag att jag skulle övertala Linda som har träningen att vi inte skulle köra så mkt ben (jag vet ju om jag påtalalr att jag har träningsvärk så kör hon tre ggr så hårt med den muskelgruppen så jag borde ju ha låtit bli o sagt något) och naturligtvis så blev det massa ben och massa axlar, axlarna upptäckte jag träningsvärk i när vi värmde upp. Men tro nu itne att jag led, å nej då! Finns inget skönare än när man märker att träningen ger något och träningsvärken är ett bra bevis på att man ökar träningen och utvecklas.
Idag passade jag dessuto på att lindra mitt dåliga samvete, jag åkte och byggde på min längtan efter en liten. Linda som jag gick sjuksköterske-utbildningen med fick barn för 4 månader sedan har jag itne träffat sedan Måns föddes och jag har verkligen haft sååå dåligt samvete över att jag inte hunnit dit men tiden har verkligen inte räckt till och när jag haft tid så har inte Linda kunnat men guuud så söt han var! Verkligen lik sin pappa. Det är lite mycket bebis i min närmaste krets, känner mig som jag vore 400 år gammal... Blir ju inte bättre av att mina egna barn pratar oupphörligen om att flytta hemifrån. Nu kommer ju detta dröja ett bra tag men jobbigt är det. Jag blir lite nojig, i mina tankar så blir jag en hagga som bor ensam i mitt hus, ingen hälsar på och enda sällskapet är mina hundar... Ungarna bort massa mil bort och jag kommer leva o dö ensam.... Nä man kanske skulle skaffa sig sisådär en 10 ungar till då?!! Största problemet är att jag har lite svårt att tillverka dem själv och sen är jag inte helt purung heller. Nej skämt å sido så ska det bli sååå kul och få följa alla dessa underverk och om en 20 år kanske jag får bli farmor?
Min förkylning är absolut inte bättre idag och nu under natten har jag hostat en del så jag funderar allvarligt på att faktiskt strunta i springningen nu på morgonen utan låta kroppen vila en dag, jag ska ju ändå träna torsd och fredag...
Ha det gott så syns vi!!

Inga kommentarer: