onsdag 28 januari 2009

Lite uppdatering om typ, ingenting...

Aldrig blir det som planerat, jag hade sett fram emot en helg med snö och jag skulle träna hundarna i massor, inte blev det så?? Förvånad?, jag börjar nästan vänja mig vid att inget fungerar. Mats blev sjuk i torsdags och hade feber och hosta, naturligtvis smittade han mig så jag låg i feber hela helgen. Lite panik hade jag då jag skulle på introduktionen inför praktiken i måndags, jag ställde in mig mentalt på att jag absolut skulle vara feberfri och tillräckligt bra för att kunna delta i den. Vad man bestämmer sig för tillräckligt starkt går faktiskt att genomföra... Jag kunde gå på intron, jag snorade som bara den men jag deltog!

Tisdagen tillbringade jag med att greja hemma o fixa lite annat som jag måste ha klart inför helgen. Barnen ska ju tävla i Hamra på Polarhundsmästerskapen!! Det ska bli så roligt, jag ska bara köra 10 km med mina samojeder och försöka få ett polarhundprov 2 på dem. Det ska bli så roligt att åka iväg! De flesta som jag känner inom polarhundklubben ska komma dit.

Min planering inför polardistans börjar dra ihop sig oxå. Det är inte alls lång tid kvar, jag fattar inte hur jag ska hinna få ihop tillräckligt med mil i benen på hundarna tills dess. Jag måste verkligen ta mig i kragen o få ihop det. Jag har kollat lite på vad jag kommer behöva o det drar verkligen iväg. Jag önskar att jag var ekonomiskt mer stabil och hade lite pengar över ibland. Just nu känns allt hopplöst, men det löser sig väl, det brukar det göra.

Idag ska jag göra min första riktiga praktikdag, eller ja, riktig o riktig, jag ska gå med en undersköterska den här veckan, och det jobbet har jag ALDRIG gjort (nu var jag dum och sarkastisk) men det finns en anledning till varför jag vidareutbildar mig... Ja, ja, det är bara o bita ihop och se glad ut.
Nu ska jag packa o städa lite, syns!!

Inga kommentarer: