torsdag 22 januari 2009

Lite gnäll...

Den här veckan har vi fullt med föreläsningar som ska förbereda oss studenter på det som komma skall. Vi ska ut på praktik i 18 veckor och det är inte lite kunskap som vi ska ha med oss ut. Vi ska vara förberedda på medicinplacering, kirurgplacering, vårdcentral och psykiatriplaering. Jag jobbar ju en hel inom psykiatrin så det känns ju inte så utmanande... MEN de andra i klassen har ju inte jobbat på det viset jag gjort o behöver och vill ha bra info om de psykiska sjukdomarna. Vi hade en lärare som absolut inte visste något alls om det, helt värdelöst!! Jag slösade en hel j-vla dag på ingenting! Hur besviken som helst, det är ju så tråkigt när man hoppas få lite xtra info åsså ger det nada... Jag menar får det vara så, ska man bara godta vilken skit som helst, bara för att det gäller psykiatri så tar de förgivet att man inte kan något o inte är intresserad. Fy, KAU. Det somatiska ställs det stora krav på bra undervisning men tydligen inte det psykiska. Ja, Ja... Inget att hetsa upp sig på, jag får inget nytt innan det är dags för praktiken ändå, jag får gå på "gamla meriter". Kunde varit bättre...

Ja, då har jag lättat mitt hjärta, ta det inte alltför allvarligt, det gör inte jag...

Inga kommentarer: